دکتر وحیددستجردی:

فوتی‌های تصادفات کاهش یافت

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح هزارمین پایگاه اورژانس جاده‌ای کشور گفت: طی برنامه چهارم توسعه تعداد فوتی‌های تصادفات رانندگی از 27 هزار و 400 نفر به 22 هزار و 900 نفر کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۲۹۹۰۱

به گزارش فارس ، مرضیه وحیددستجردی در مراسم افتتاح این مرکز اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته طی برنامه چهارم توسعه تعداد اورژانس‌های کشور 155درصد افزایش یافت و امروز شاهد افتتاح هزارمین پایگاه اورژانس‌ کشور هستیم.

وی افزود: طی برنامه چهارم توسعه هزار آمبولانس به اورژانس‌های جاده‌ای و شهری اضافه شد که این موضوع موجب تجهیز بهتر ناوگان آمبولانس کشور شد همچنین در 7استان اورژانس هوایی و در 7 استان اورژانس موتوری ایجاد کردیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: این اقدامات منجر شد که زمان حضور اورژانس در جاده‌ها به کمتر از 15 دقیقه و در شهرها و در محل حادثه به کمتر از 8 دقیقه برسد.در ابتدای برنامه چهارم توسعه میزان تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای 27 هزار و 400 کشته بود که با اقدامات ذکر شده این میزان 17درصد کاهش یافت و به 22 هزار و 900 فوتی رسید.

وحید دستجردی اضافه کرد: طرح پزشک خانواده از 15 خرداد در شهرهای زیر 50 هزار نفر 3 استان سیستان و بلوچستان ، خوزستان و چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود که امیدواریم تا پایان سال در این 3 استان به طور کامل اجرا شود.

وزیر بهداشت گفت: در خصوص ارتقاء اورژانس‌ها در تاریخ 15 خرداد برنامه‌ای ابلاغ می‌شود که با توجه به اینکه 25 تا 30 میلیون نفر از مردم سالانه به اورژانس‌های بیمارستانی مراجعه می‌کنند این برنامه رسیدگی به بیماران و رضایتمندی آنها را بیشتر خواهد کرد و در اعتباربخشی بیمارستان‌ها نیز تأثیر خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها