حامد حدادی به عنوان نخستین ایرانی شاغل در رقابت های بسکتبال حرفه ای آمریکا (NBA) ، قلب های طرفداران آمریکایی را در ربوده است.
کد خبر: ۳۲۱۷۹۰

سایت سی ان ان در گزارشی مبسوط به وضعیت حامد حدادی ، بسکتبالیست ایرانی حاضر در NBA پرداخته است.

در بخشی از این گزارش می خوانیم: حدادی در اوت 2008 به عضویت ممفیس گریزلیز درآمد و روز پنج شنبه در آخرین دیدار فصل خود به مصاف اوکلاهما سیتی رفت.

مایک کانلی ، هم تیمی حدادی در ممفیس گریزلیز ، گفت: به نظر می رسد او محبوب ترین بازیکن تیم ماست. وقتی به میدان می رویم بسیاری از مردم او را تشویق می کنند. خیلی ها می آیند تا بازی او و بازی ما را از نزدیک تماشا کنند.

حدادی در سال 2009 «کانلی» و «حکیم واریک» را به یک رستوران ایرانی برد. این مهمانی به منظور آشنایی هم تیمی های او با غذاهای ایرانی ترتیب داده شد.«رودی گای» ، مهاجم گریزلیز، هم حدادی را برای آشنا کردن ذائقه این بازیکن با گوشت دنده آمریکایی ، به یک رستوران در ممفیس برد.

در ادامه این گزارش آمده است: اجازه پیدا کردن برای بازی در ایالات متحده چندان ساده نبود. مشاوران حقوقی NBA می گفتند آمریکایی ها نمی توانند به دلیل تحریم ایران ، با اشخاص با هویت این کشور قرارداد تجاری منعقد کنند.

سازمان لیگ آمریکا می بایست از دولت آمریکا برای صدور پروانه کار حامد حدادی درخواست می داد. درخواست با پاسخ مثبت همراه بود اما گزارشگران مساله ساز شدند.«رالف لاولر» و «مایک اسمیت» ، گزارشگران لس آنجلس کلیپرز ، در شبکه «فاکس اسپورتس» به دلیل اظهارات مضحکی که در دیدار تیم های کلیپرز و گریزلیز در خصوص این بازیکن به زبان آوردند، یک بازی از گزارشگری محروم شدند. این دو گزارشگر او را به «ساشا بارون کوهن» ، بازیگر کمدی انگلیسی تشبیه کرده بودند.

مهیار زکایی، مدیر ایرانی - آمریکایی حدادی، اظهار داشت: حدادی توجه رسانه های آمریکایی را معطوف تیم میانه جدولی گریزلیز کرده است. او تنها به این دلیل که ایرانی است بیش از هم تیمی هایش تحت فشار رسانه ای قرار داشته است. اینکه یک ایرانی می تواند در بسکتبال آمریکا به میدان برود امری نادر است.

حدادی در آمریکا با مشکل بزرگی چون صحبت کردن و یادگیری زبان انگلیسی مواجه بوده است. علاوه بر این، خانواده اش بیش از هفت هزار مایل دورتر از او در ایران هستند.

زکایی در این خصوص اظهار داشت: دوری از خانواده، این بازیکن را تحت تاثیر قرار می دهد. دل حامد برای آنها تنگ می شود. از آنجا که بسیار پرمشغله است نمی تواند به آنها سر بزند و همواره نگران سلامتی آنها و مسائلی از این دست است.

حدادی در بیرون از میدان تلاش می کند تا فاصله بین ایرانی - آمریکایی ها و بسکتبال را از میان بردارد. وی طلایه دار تاسیس «بنیاد جوانان حامد حدادی» است ، یک سازمان خیریه که کمک هزینه داشنجویی را به ورزشکاران دانشجو اعطا می کند. حدادی در سال 2009 به همراه «ران آرتست» ، مهاجم لیکرز و زکایی ، اردویی یک هفته ای را برای 100 کودک برگزار کرد.

حدادی به همراه تیم باشگاهی خود گریزلیز به رقابت های پلی آف راه پیدا نکرد. آزمون بعدی او بازی برای ایران مقابل آمریکا در رقابت های جام جهانی ترکیه است. حدادی و هم تیمی اش «رودی گای» بر این عقیده اند که آمریکا این دیدار را خواهد بود.

«باید به شما واقعیت را بگویم. ما نمی توانیم آنها را شکست دهیم».این گفته حدادی است. «گای» هم گفت:«ما (آمریکا) البته بازی را می بریم».

اما دو سال حضور در آمریکا برای حدادی یک پیروزی بوده است. کسی که در بازگشت به آمریکا می خواهد مدت زمان بیشتری در میدان باشد.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها