احمدی نژاد :

ایران به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت خود را برای خدمت همه جانبه به ملت تجهیز کرده است گفت: دولتمردان در همه جای کشور مشغول به کار هستند و امروز ایران به کارگاه بزرگی تبدیل شده و ساخت و ساز در همه جای ایران جاری است.
کد خبر: ۳۱۷۱۹۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد پس از افتتاح آزادراه قزوین - رشت در سخنانی افزود: امروز قطار سازندگی ایران اسلامی روی ریل صحیح در حال حرکت است و در همه بخش ها به خوبی شتاب گرفته است.

وی اضافه کرد: قطار سازندگی و خدمات رسانی امروز نه تنها متوقف نشده بلکه سرعت هم گرفته است و از نمایندگان مجلس می خواهیم اجازه دهند این سرعت با کمک به دولت افزایش یابد.

رئیس جمهور یکی از برنامه های اصلی دولت را ساخت و ساز کشور دانست و گفت: می توانیم 700 تا 800 کیلومتر راه و 1000 کیلومتر راه آهن بسازیم و از مجلس خواهش می کنم که در این زمینه یاری رسان دولت باشد.

احمدی نژاد تسهیل تردد مسافران جنوب و شمال کوه البرز را جزو آرزوهای مردم از یکصد سال پیش تاکنون دانست و افزود: هم اکنون طرح های مختلفی در زمینه راهسازی در دست اجراست که با افتتاح آزادراه قزوین - رشت همه مسافران نوروزی می توانند با امنیت بیشتر و زمان کمتر از این آزادراه تردد کنند و در واقع این آزادراه هدیه وزارت راه و ترابری به همه مسافران نوروزی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این آزادراه که امروز 127 کیلومتر از 138 کیلومتر آن افتتاح شد حدود 6 کیلومتر تونل ساخته شده است گفت: اعتبار این آزادراه حدود 400 میلیارد تومان است که در مقایسه با طرح های مشابه رقم مناسبی است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه همه مسئولان دولت حل مشکلات حمل و نقل جاده ای کشور است افزود: بالاترین مشخصات هندسی و بالاترین سطح خدماتی در همه راه ها مربوط به آزادراه است چرا که در آزادراه ایمنی در بالاترین درجه استاندارد رعایت می شود و تردد در آن بدون مزاحمت تقاطع های هم کف جاری است.

رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: با افتتاح آزادراه قزوین - رشت زمان مسافرت حدود یک ساعت کاهش می یابد که زمان بسیار مناسبی است و در صرفه جویی سوخت کشور اثرگذار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از پرهزینه ترین طرح های عمرانی را راهسازی دانست و افزود: باور من این است که مشاوران و طراحان راه های کشور می توانند راه هایی طراحی کنند که با هزینه کم، مشخصات اصلی استانداردهای مربوط به راه ها را نیز داشته باشد.

احمدی نژاد گفت: خواهش من از طراحان و مشاوران ساخت راه‌ها این است که در طراحی مسیرهای حمل و نقل جاده ای نهایت دقت و دانش را به کار گیرند تا منابع ملی ما به بهترین وجه استفاده شود.

رئیس جمهور با اشاره به اختصاص بودجه به ساخت راه های ارتباطی کشور در 40 سال گذشته گفت: مطمئنم اگر کمی دقت در طراحی مسیرهای جاده ای کشور انجام می شد با بودجه ای که در 40 سال گذشته تخصیص پیدا کرده است می توانستیم دو برابر راه جاده ای موجود راه بسازیم.

وی همچنین یکی از برنامه های اصلی دولت را ساماندهی به وضع کشاورزی کشور دانست و افزود: تا کی باید به شکل مورچه ای حرکت کنیم؛ چرا که کشاورزی پشتوانه استقلال کشور است و دولت در این زمینه طرح های گسترده ای در دستور کار دارد تا در پنج سال آینده مشکلات کشاورزی کشور حل شود؟

رئیس جمهور گفت: دولت همچنین برای اشتغال و مسکن و هدفمند کردن یارانه ها برنامه های جامع و منسجمی دیده است که هماهنگی و دقت درباره آنها بسیار بالاست.

احمدی نژاد افزود: نمایندگان مجلس باید به این موضوعات توجه کنند و اگر قرار باشد انسجام این طرح ها به هم بخورد خروجی مطلوبی نخواهیم داشت.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی عوارض واردات مایحتاج مردم 4 برابر می شود و از طرف دیگر عوارض واردات خودرو کاهش می یابد این موضوع موجب تورم می شود و این رویه با هیچ منطق اقتصادی سازگار نیست.

وی افزود: اگر قرار است در عرصه صنعتی رشد کنیم این کار با کاهش عوارض واردات خودرو به دست نمی آید و تقاضای بنده از نمایندگان این است که یاری رسان دولت باشند و اجازه دهند سرعت قطار سازندگی کشور افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها