اعتراف یک نشریه صهیونیستی:

تظاهرات ضد اسرائیلی جهان را فرا گرفته است

گروه بین‌الملل: روزنامه یدیعوت آحارونوت در پایگاه اینترنتی خود اعتراف کرد تظاهرات‌ در سراسر جهان علیه اقدامات اسرائیل، افزایش درخواست‌ها برای تحریم اقتصادی‌، سیاسی، ‌آکادمیک و نظامی رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است. بنابراعلام این روزنامه، احیا و بزرگداشت هفته مبارزه با نژادپرستی اسرائیل که از سال 2005 در دانشگاه تورنتو کانادا آغاز شد، پررنگ‌تر شده و بعد از این تظاهرات در دانشگاه کانادا، بسیاری از پایتخت‌های سراسر جهان نشست‌ها، ‌تظاهرات‌ و برنامه‌هایی را در سال جاری میلادی جهت اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی و تحریم آکادمیک آن و همچنین تحریم خرید کالاها و تولیدات شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی سازماندهی کردند. این روزنامه از تظاهرات در دانشگاه‌های سراسر جهان علیه اقدامات رژیم صهیونیستی با عنوان انتفاضه دانشگاه‌ها یاد کرد و نوشت: لیلا خالد، از رهبران جبهه مردمی برای آزادی مردم فلسطین، در یک ویدیو کنفرانس در دانشگاه لندن که به مناسبت بزرگذاشت هفته مبارزه با نژادپرستی برگزار شد،از فلسطینیان خواست مبارزه مسلحانه علیه اسرائیل را آغاز کنند.
کد خبر: ۳۱۵۴۳۲

این روزنامه همچنین در ادامه به هشدارها و محکومیت‌های سازمان‌های مختلف اسلامی و عربی در خصوص ورود نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به صحن مسجد الاقصی پرداخته و اعلام کرد: محکومیت این سازمان‌ها علیه اسرائیل ادامه دارد چون این سازمان‌ها معتقدند که اسرائیل با این اقداماتش تمایل به ضربه زدن به اسلام را دارد.

محکومیت‌ حمله به مسجدالاقصی

تیسیر التمیمی، قاضی القضات فلسطین و رئیس شورای اسلامی- مسیحی یاری رسانی به قدس از تلاش یهودیان تندرو سراسر جهان برای ورود به مسجدالاقصی در شانزدهم مارس (25 اسفند) خبر داد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ بیش از 30 سازمان یهودی در تلاش هستند تا معبد یهودی (هیکل) را در مسجدالاقصی برپا کنند و در همین راستا اعلامیه‌هایی را از طریق سایت‌های اینترنتی منتشر کرده و روز 16 مارس را به عنوان روز جهانی احداث هیکل معرفی کرده و نفوذ به مسجدالاقصی را خواستار شده‌اند.

التمیمی تاکید کرد: صدها یهودی از سراسر جهان عملا به فلسطین اشغالی آمده‌اند و در این امر مشارکت خواهند کرد.

التمیمی خاطرنشان کرد: تجاوزگری‌های اشغالگران علیه مسجدالاقصی افزایش یافته و حفاری‌ها در زیر و اطراف این مسجد ادامه دارد و دولت اشغالگر نیز به تازگی اعلام کرده قصد دارد یک طرح تجاری را برای استفاده تجاری از دیوار البراق بررسی کند.

درخواست کمک از جهان اسلام

التمیمی از سازمان کنفرانس اسلامی،‌ کمیته قدس و اتحادیه عرب خواست هرچه سریع‌تر ضمن درک خطر پیش روی مسجدالاقصی، این مسجد را از توطئه‌ها و تدابیری که با هدف یهودی سازی و هتک حرمت آن صورت می‌گیرد، نجات دهند.

انجمن جهان اسلام نیز در بیانیه‌ای نسبت به خطرات ناشی از افزایش تدابیر رژیم صهیونیستی در بیت المقدس با توجه به ورود نیروهای این رژیم به صحن‌های مسجدالاقصی و صدور مجوز برای ورود بیش از هزار یهودی تندرو به داخل این مسجد هشدار داد.

در این بیانیه همچنین نسبت به اقدامات نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در رویارویی با فلسطینیان و نمازگزاران و شلیک گاز اشک آور به سوی آنها که به زخمی شدن برخی از آنها منجر شد، هشدار داده شده است.

انجمن جهان اسلام همچنین نگرانی شدید خود، ملت‌ها و سازمان‌های اسلامی را نسبت به تحولات موجود در بیت المقدس اعلام کرده و آورده است: مسلمانان جهان اقدامات اسرائیل در شهر قدس از جمله تجاوزگری‌ها علیه مسجدالاقصی، ‌برنامه ریزی برای ویران سازی این مسجد و ساخت معبد یهودی در آن را پیگیری‌ کرده و اقدامات نیروهای اسرائیلی که احساسات ملت فلسطین و مسلمانان جهان را خدشه دار کرده، محکوم می‌کنند.

واکنش شورای همکاری خلیج فارس

عبدالرحمان‌بن‌حمدالعطیه، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس نیز با محکوم کردن این اقدامات، دولت صهیونیستی را مسوول تبعات تجاوزگری‌ها و هتک حرمت مقدسات دانست و گفت: این اقدامات تحریک آمیز نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه در قدس‌، بیت لحم و الخلیل در راستای یهودی سازی روی می‌دهد احساسات امت عرب و مسلمان را جریحه دار کرده است.

العطیه از جامعه بین‌المللی، ‌شورای امنیت و کمیته چهار جانبه صلح خواست هرچه سریع تر تدابیری فوری را جهت رویارویی با حملات اشغالگران علیه مقدسات و متوقف ساختن سیاست سلطه جویی رژیم اشغالگر اتخاذ کنند.

العطیه جانبداری شورای همکاری خلیج فارس را از ملت فلسطین جهت بازگرداندن حقوق مشروعشان و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها