در چند هفته گذشته برنامه‌های جاوای کم‌حجمی را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم که دارای کاربردی ساده بودند، اما هر کدام وظایفی را انجام می‌دادند که ممکن است زمانی به کار ما بیاید و بتواند کمکی هرچند ناچیز برایمان باشد. امروز نیز قصد داریم همچون گذشته چند نرم‌افزار کوچک را معرفی کنیم.
کد خبر: ۳۱۲۴۶۹

برنامه‌های امروز شامل نرم‌افزار موضوعات کتبی آموزش راهنمایی رانندگی، معرفی و زندگینامه هنرپیشگان سینمای ایران و جهان و پخش‌کننده موزیک است که این‌بار تحت جاوا بوده و قادر است روی اکثر گوشی‌ها به‌راحتی نصب شود.

Driving Test

نرم‌افزار بسیار ساده است و تنها کافیست آن را اجرا کنید تا به‌سرعت به قسمت مربوطه که همان تمرین تست‌های چندگزینه‌ای است، برسید. در ابتدای کار فقط باید اسمی برای خود انتخاب کرده تا بتوانید وارد برنامه شوید. پس از ورود به برنامه به‌طور کاملا تصادفی و اتفاقی از شما 30سوال به‌صورت گزینه‌ای پرسیده می‌شود که شما باید با فشردن کلیدهای مربوطه به آنها پاسخ دهید. پاسخ‌های درست و غلط شما محاسبه و در آخر نتیجه به‌صورت درست و غلط برای شما اعلام می‌شود. همچنین اگر به پاسخی اشتباه جواب داده باشید، همان‌موقع باخبر خواهید شد.

اما بدی برنامه در این است که در صورت پاسخ غلط، پاسخ درست را به شما معرفی نمی‌کند و شما باید یا از کتاب آموزشی مربوطه اقدام به جستجو برای یافتن پاسخ صحیح کنید یا آنقدر با آن سوال مواجه شوید و جواب غلط بدهید، تا جواب درست را به‌دست آورید. همچنین اگر مایل به ادامه کار نباشید می‌توانید کار را از نو آغاز کنید.

Cinema Artists

نرم‌افزار فوق به معرفی هنرپیشگان مشهور سینمای جهان پرداخته و زندگی‌نامه آنها را به‌طور خلاصه برای شما به‌نمایش در می‌آورد. در صفحه اول این برنامه برای پیدا کردن اسم هنرپیشه دلخواه خود کافیست به قسمت «فهرست موضوعات» بروید و از بین هنرپیشگان خارجی و داخلی یکی را انتخاب کنید. این فهرست به‌صورت دسته‌بندی‌های جنسیتی مرتب شده است. با انتخاب یکی از آنها اطلاعاتی همچون نام و نام‌خانوادگی، سال تولد، محل تولد، سمت هنری فرد مورد نظر و خلاصه‌ای از زندگی‌نامه آن شخص را مشاهده خواهید کرد.

در همان منوی اصلی و در قسمت «10 آیتم آخر» می‌توانید به فهرست 10گزینه آخر انتخابی خود دسترسی داشته باشید. این گزینه برای دسترسی سریع به آخرین موضوعات مراجعه شده، طراحی شده است. همچنین با استفاده از گزینه جستجو می‌توانید به جستجو در بین موضوعات مختلف پرداخته و سریع‌تر به آنچه می‌خواهید دست پیدا کنید. در قسمت تنظیمات نیز شما می‌توانید پوسته ظاهری برنامه را عوض کرده یا صفحه کلید خود را بر اساس گوشی‌های مختلف تغییر دهید تا کار کردن با برنامه برای شما راحت‌تر شود‌.

KD Player

نرم‌افزاری تحت جاوا مخصوص گوشی‌های موبایل است. برعکس تمام نرم‌افزارهایی که معمولا نیاز به سیستم‌عاملی خاصی داشت، این برنامه روی هر گوشی که java2 داشته باشد (یعنی بیشتر گوشی‌های موجود بازار) قابل اجراست. شما می‌توانید با یک گوشی ارزان قیمت اما دارای مموری کارت و حافظه با این برنامه کمال استفاده و لذت را از شنیدن موسیقی ببرید.

در ابتدای کار در منوی اصلی، Menu را فشرده و گزینه Update Library را انتخاب کنید. این به شما کمک می‌کند که برنامه به دنبال فایل‌های صوتی موجود در گوشی شما گشته و آنها را پیدا و در قسمت کتابخانه ذخیره کند. پس از ذخیره، کافیست روی یکی از آنها کلیک کرده تا شروع به پخش کند.

همچنین می‌توانید با استفاده از منو‌های Artist، Albums و Track آنها را دسته‌بندی کرده تا سریع‌تر در دسترس قرار گیرند و در قسمت Bookmarks نیز می‌توانید فهرستی از آهنگ‌های دلخواه خود را وارد کنید تا در زمان نیاز بر اساس دلخواه شما پخش شوند.این برنامه قادر است از طریق اینترنت نیز اقداماتی همچون تعویض پوسته، دانلود موسیقی و ... را انجام دهد که شما برای این کار نیاز به GPRS یا وایرلس یا یک وسیله ارتباط به اینترنت دارید. پس از ارتباط می‌توانید از طریق گزینه‌های More به تعویض پوسته برنامه بپردازید.

ذکر این نکته ضروریست که برای افزودن فایل صوتی به این برنامه قبل از استفاده از گزینه Update Library باید ابتدا پوشه‌هایی که می‌خواهید این برنامه جستجو کند را انتخاب کنید که این کار را می‌توانید با استفاده از گزینه Perferences و سپس منوی Folders for scaning انجام دهید. پس از این کار می‌توانید ازموزیک‌های مختلف استفاده کنید. تنظیمات این برنامه نیز در قسمت General Settings قرار دارد، جایی که شما می‌توانید تنظمیات برنامه را به دلخواه خود تغییر دهید.

در انتهای کار می‌توانید برای دریافت نسخه‌ای از این برنامه از آدرس اینترنتی زیر استفاده کنید:

http://www.persianmobiles.com/Click271

پژمان عاملی‌فرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها