ناظمی اردکانی :

100میلیون سند ملی باید الکترونیکی شود

رئیس سازمان ثبت احوال کشورگفت: تعداد اسناد ملی که باید الکترونیکی شود 100 میلیون سند در سطح کشور است.
کد خبر: ۳۱۱۲۳۲

به گزارش مهر، محمد ناظمی اردکانی ظهر دوشنبه در مراسم آغاز طرح پیش پایلوت کارت ملی هوشمند که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شده بود اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بزرگی را در عرصه اقتصادی، سیاسی و امنیتی شاهد هستیم و به تجربه مطلوبی دراین زمینه دست یافتیم.

وی افزود: اگر در عرصه سیاسی اکنون از آزادی اندیشه و آزادی سیاسی و در عرصه اجتماعی از اعتماد ملی برخورداریم، مرهون انقلاب اسلامی و معمار کبیر انقلاب هستیم.

ناظمی اردکانی در ادامه پروژه کارت ملی هوشمند را پیشرفت شگرفی در زمینه پروژه‌های بزرگ علمی عنوان کرد و اظهار داشت: این پروژه که از ارزش والایی در زمینه‌های اجتماعی و امنیتی برخوردار است دارای پیچیدگی خاصی است که با ایجاد زیرساخت‌هایی که برای این پروژه مهم فراهم می‌آید در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و امنیتی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه جهت ارتباط الکترونیکی در جامعه نیازمند الکترونیکی کردن اسناد ملی هستیم افزود: اکنون 100میلیون سند ملی باید الکترونیکی شوند تا شاهد ارتباط و تعامل  الکترونیکی در سطح ملی باشیم.

ناظمی، مأموریت ثبت احوال کشور را صدور اسناد هویت ملی برای ایرانیان داخل وخارج از کشور برشمرد و عنوان کرد: این سازمان با گستردگی اطلاعاتی مواجه است که باید دراین راستا اطلاعات داده‌های آماری جمعیت کشوری را فراهم آورد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه تاکنون داده‌های جمعیتی به صورت آماری به نحو مطلوبی در سراسر کشور در اختیار سازمان ثبت احوال قرار گرفته است بیان داشت: این سازمان به صورت آنلاین در500 نقطه مشغول فعالیت است و در هرلحظه امکان دارد اطلاعات هر دستگاهی را پردازش کند.

ناظمی اردکانی افزود: زیربنای ظرفیت این اقدام 27 ترابایت در یک ثانیه است و امکان 5 هزار تراکنش عملیاتی بالغ بر 64 دستگاه ملی را داراست.

کمتر از20 درصد از ظرفیت‌های شماره ملی استفاده می‌شود

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه به 4 هدف اصلی این سازمان اشاره کرد و افزود: انجام دادن کلیه خدمات به صورت الکترونیکی از جمله برنامه‌هایی است که لازمه آن آرشیو کردن تمام اسناد است.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه اکنون کمتر از20 درصد از ظرفیت‌های شماره ملی استفاده می‌شود اظهار داشت: این سازمان درصدد است با ترویج شماره ملی و الکترونیکی کردن همه دستگاه‌ها و با برقراری ارتباط الکترونیکی از ظرفیت 100 درصدی شماره ملی با استفاده بهینه از کارت ملی هوشمند در سطح ملی بهره ببرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: کارت ملی هوشمند عملیات پردازش داده‌های حقیقی و حقوقی و احراز هویت ملی غیر قابل انکار را انجام می‌دهد که لازمه این امر همکاری همه دستگاه‌ها است.

ناظمی اردکانی در پایان، دیگر کاربردهای کارت ملی هوشمند را تشخیص هویت واقعی و غیرقابل انکار در انتخابات و کارت سلامت عنوان کرد و افزود: ما درتلاش هستیم تا با سیاست گذاری‌های صحیح بتوانیم دیگر کاربردهای این کارت را عملیاتی بکنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها