نگاهی به وضعیت بازیکنان نیمکت‌نشین در نیم فصل اول

نیمکت‌نشینی؛ کابوس بازیکنان فوتبال

هیچ‌ بازیکنی از نیمکت‌نشینی دل‌خوشی ندارد. تمام فوتبالیست‌ها از نشستن روی نیمکت تیم‌شان ناراحت می‌شوند اما هر کدام از آنها به فراخور حال خود، واکنش‌های متفاوتی نشان می‌‌دهند. بعضی از بازیکنان سکوت می‌کنند و منتظر شانس بازی از سوی سرمربی خود می‌‌مانند. عده‌ای از بازیکنان مصاحبه‌‌های جنجالی می‌کنند تا مربیان را تحت فشار بگذارند. برخی از فوتبالیست‌ها هم با توجه به روابط حسنه‌ای که با لیدرهای تیم‌شان دارند، از روی سکوها مربیان را تحت فشار می‌گذارند تا به ترکیب اصلی تیم‌شان برسند. عده‌ای از آنها هم راه جدایی را به مقصد تیم دیگری در پیش گرفته و برخی از بازیکنان هم به خاطر عشق به تیم‌شان،‌ سکوت کرده و حتی هواداران را ترغیب به تشویق تیم‌شان می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۹۱۹۰

تمام این راه‌‌ها برای بازیکنان وجود دارد و هر کسی روشی را پیش می‌گیرد اما نکته جالب این است که هیچ بازیکنی نمی‌تواند با نیمکت‌نشینی کنار بیاید و حتی ضعیف‌ترین بازیکنان نیمکت‌نشین هم مدعی می‌شوند که اگر به زمین بروند، از خیلی از بازیکنان حاضر در ترکیب اصلی بهتر کار می‌کنند. البته تمام این حرف‌ها در حد ادعا است چون وقتی به زمین می‌روند، مشخص می‌شود که در سطح پایینی هستند.

علت نیمکت‌نشینی بازیکنان هم متفاوت است. در این مطلب نگاهی داریم به بازیکنان معروف داخلی که در لیگ نهم حرفه‌ای به هر دلیلی روی نیمکت تیم‌شان نشسته‌اند.

فریدون زندی مثل امیر شاپورزاده امسال از اروپا به لیگ ایران اضافه شد و در تیم استیل آذین مشغول بازی شد. در شروع مسابقات همگان انتظار داشتند بازیکن آماده و سرنوشت‌سازی را ببینند اما زندی از مجموع 1530 دقیقه در 17 بازی نیم فصل اول، تنها 489 دقیقه برای تیمش بازی کرده است که آمار ناامید‌کننده‌ای برای این بازیکن محسوب می‌شود. حمید استیلی سرمربی استیل آذین به این بازیکن 400 میلیونی تیمش اعتقاد چندانی ندارد و به همین دلیل از او زیاد استفاده نمی‌کند. فریدون زندی به دلیل نیمکت‌نشینی در استیل آذین حضور در تیم ملی را هم از دست داده است و در حال حاضر توسط افشین قطبی به تیم ملی دعوت نمی‌شود.

حامد کاویانپور

یک سال دوری از میادین باعث شده تا حامد کاویانپور از روزهای اوج خود فاصله بگیرد. بازیکنی که در شروع فصل مدعی شد انگیزه بالایی برای بازگشت به میادین دارد،‌از شرایط ایده‌آل بدنی دور بود و به همین دلیل نتوانست‌ آنچنان که باید و شاید توقعات را برآورده کند. البته او در چند بازی هم در ترکیب اصلی استیل آذین قرار گرفت. اما نوسان زیادی داشت. کاویانپور در لیگ نهم و تا اینجای کار، نشانی از آن هافبک طراح و دونده سابق نداشته است تا همگان با افسوس بازی‌های گذشته او را به خاطر بیاورند.

امیدرضا روانخواه

گلزن استقلالی‌ها در دربی‌های اخیر تهران، در لیگ نهم حرفه‌‌ای یک ناکام بزرگ است. او که شروع خوبی با استقلال در لیگ‌ جاری داشت، با مصدومیت شدیدی که گریبان او را گرفت، از گردونه لیگ خارج شد. روانخواه تنها 455 دقیقه برای استقلال در فصل جاری بازی کرده است اما در همین مدت زمان کم هم یکی از بهترین بازیکنان تیمش بوده است. شاید اگر او در شرایط ایده‌آل بدنی قرار داشت،‌ آبی‌پوشان تهرانی حالا شرایط بهتری داشتند.

مجتبی جباری

تئوریسین استقلال در سال‌های گذشته، بزرگ‌ترین غایب لیگ نهم حرفه‌‌ای تا به امروز بوده است. او که در مواقع حساس دچار مصدومیت شده و حتی به دلیل مصدومیت، جام‌جهانی 2006 آلمان را هم از دست داد، امسال هم به دلیل مصدومیت بازی‌های استقلال را از دست داد و نتوانست در میادین فوتبال حاضر شود. اگر جباری امسال در شرایط آرمانی بود، آبی‌پوشان تهرانی قطعا روزهای خوبی را تجربه می‌کردند و می‌توانستند با اختلاف امتیاز در صدر جدول قرار بگیرند، اما افسوس بزرگ برای جباری، استقلال و تیم ملی این است که مصدومیت او را رها نمی‌کند.

سیاوش اکبرپور

بازیکن جنجالی سال‌های اخیر فوتبال ایران در فصل جاری حتی نتوانسته در نیمی از دقایق نیم‌ فصل اول برای تیمش بازی کند. او حدود 650 دقیقه برای استقلال در نیم فصل اول بازی کرد تا در سالی که به خودش و فوتبال ایران قول داده بود که از گذشته‌اش فاصله بگیرد و سراغ جنجال نرود، دوباره حاشیه‌ساز شود و حتی اعلام کند که اگر شرایط به همین منوال ادامه داشته باشد، از استقلال جدا خواهد شد. شاید همین تهدیدها بود که باعث شد سیاوش دوباره به ترکیب اصلی تیمش برگردد.

سیدمهدی سیدصالحی

او با امید و آرزوهای زیادی پای قرارداد باشگاه استقلال را امضا کرد. فصل قبل سیدصالحی در پیکان روند خوبی داشت و حتی در زمانی که علی دایی سرمربی تیم ملی بود، به اردوی تیم ملی دعوت شد، اما روزگار او در استقلال کاملا متفاوت با گذشته بود. ترافیک سنگین در خط حمله آبی‌پوشان تهرانی فرصتی به سیدصالحی نداد تا در این تیم بزرگ و پرطرفدار خودش را نشان دهد. او در نیم‌فصل اول حدود 350 دقیقه برای استقلال بازی کرد که آمار بسیار ناامیدکننده‌ای برای سیدصالحی محسوب می‌شود.

مهدی امیرآبادی

بازیکن ثابت سال‌های اخیر استقلال، در لیگ نهم حرفه‌ای روی نیمکت ذخیره‌های تیمش زنجیر شده است. مهدی امیرآبادی فصل ناامیدکننده‌ای را پشت‌سر گذاشته و تنها 90 دقیقه‌ برای استقلال در کل نیم‌فصل اول بازی کرده است. شاید امیرآبادی دیگر فوتبال بازی کردن را هم فراموش کرده باشد، شاید هم اگر او امروز برای تیمش به میدان برود، هواداران استقلال او را بخوبی به یاد نیاورده و از یکدیگر نام او را بپرسند. البته امیرآبادی مشکلی با نیمکت‌نشینی ندارد و به بودن در استقلال راضی است و اعتراض خاصی هم به شرایطی که در حال حاضر دارد، نداشته و فعلا روی نیمکت، روزگارش را می‌گذراند.

مهدی شیری

بازیکنی که قرار بود جانشین علی کریمی در پرسپولیس شود، فقط 254 دقیقه برای سرخپوشان پایتخت در نیم‌فصل اول بازی کرده است. زلاتکو کرانچار اعتقاد چندانی به مهدی شیری ندارد و کمتر به او بازی می‌دهد. البته او در مقطعی از فصل توانست به ترکیب اصلی پرسپولیس هم برسد، اما خیلی زود به نیمکت‌ تیمش برگشت تا همچنان حسرت بزرگ هواداران تیمش لقب بگیرد چرا که طرفداران پرسپولیس حساب ویژه‌ای روی او باز کرده بودند.

محسن خلیلی

محسن خلیلی بزرگ‌ترین حسرت هواداران پرسپولیسی در این فصل محسوب می‌شود. در روزگاری که سرخپوشان از عدم حضور یک تمام‌کننده خوب رنج می‌برند، خلیلی مدتی مصدوم بود و وقتی که به شرایط بازی رسید، کرانچار به او میدان نداد تا او تنها 90 دقیقه برای تیمش بازی کند. خلیلی هنوز هم امید اول گلزنی هواداران پرسپولیس محسوب می‌شود و آنها امیدوارند که در نیم‌فصل دوم، او به شرایط آرمانی برسد و بتواند مشکل گلزنی آنها را حل کند. خود خلیلی هم انگیزه زیادی دارد تا ثابت کند که هنوز تمام نشده است و می‌تواند دوباره به سطح اول فوتبال ایران برگردد.

اشپیتیم آرفی

هنوز هم معلوم نیست که چرا زلاتکو کرانچار به یک تمام‌کننده تمام‌عیار مثل آرفی اعتقاد ندارد. آرفی که در فصل گذشته در تیم کم‌بضاعت پیام‌مشهد چهره شد و همه چشم‌ها را به خود خیره کرد، روزهای بسیار سختی را در پرسپولیس می‌گذراند. او تنها 252 دقیقه برای تیمش در نیم‌فصل اول بازی کرده و بازیکنان پرسپولیس می‌گویند که در حال حاضر روحیه بسیار بدی دارد. جالب است بدانید که هواداران پرسپولیس امید زیادی به آرفی بسته بودند، اما تمام امیدهای آنها فعلا نقش برآب شده است.

محمد پروین

محمد پروین در بازی با پاس همدان یک گل زیبا به ثمر رساند تا همه امیدوار شوند که او یک فصل بسیار خوب را پیش‌رو خواهد داشت، اما هرچه از بازی‌ها گذشت، شاهد روند نزولی این بازیکن جوان اما پرحاشیه بودیم. البته مصاحبه‌های علی پروین هم در این ارتباط نقش زیادی داشت تا جایی که کرانچار اعلام کرد که او باید محمد پروین را قبول داشته باشد نه پدرش. محمد پروین حرف‌هایی از جدایی در نیم فصل را مطرح کرده بود اما فعلا در پرسپولیس ماندگار شده است. بازیکنی که تنها 220 دقیقه برای تیمش بازی کرده، اگر از حاشیه‌ها فاصله بگیرد و فقط روی تمرین و مسابقه متمرکز، می‌تواند آینده خوبی داشته باشد.

لژیونرهای نیمکت‌نشین

مهدی‌ مهدوی‌کیا: کاپیتان سابق تیم ملی که حدود یک دهه موفق را در بوندسلیگا داشت، در این فصل روزهای بسیار سختی را در اینتراخت فرانکفورت پشت سر گذاشته است. مدیران اینتراخت اعلام کرده‌اند که دستمزد سنگین مهدوی‌کیا یکی از دلایلی است که کمتر از او استفاده می‌کنند اما به نظر نمی‌رسد بتوان چنین توجیهی را پذیرفت چرا که او بازیکنی است که نمی‌توان به راحتی از کنار توانایی‌های خاصی که دارد، گذشت.

وحید هاشمیان: او در فصل جاری بوندسلیگا از مصدومیت رنج می‌برد و دقایق کمی توانست برای تیمش بازی کند. هاشمیان همواره یک بازیکن با اخلاق و سخت‌کوش بوده و همچنان تلاش می‌کند تا خودش را به ترکیب اصلی تیمش برساند. او هرگاه که کنار گذاشته شده، با انگیزه بالاتری برگشته است.

مهدی نوری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها