گزارش فروش فیلم‌ها

فروش امیدوار کننده خواب لیلا

فروش قابل قبول فیلم سینمایی "خواب لیلا" به کارگردانی مهرداد میرفلاح که تجربه‌ای در گونه وحشت است، نشان می‌دهد که مخاطب سینمای ایران همچنان از دیدن تجربه‌هایی در این گونه استقبال می‌کند.
کد خبر: ۲۹۸۷۱۸

نزدیک شدن آمار فروش فیلم سینمایی کتاب قانون به کارگردانی مازیار میری به مرز یک میلیارد تومان نشان می‌دهد که همچنان بازار کمدی‌ها در سینمای ایران گرم است و هنوز این نوع فیلم‌ها برای مخاطب ایرانی جذاب‌تر و دلنشین‌تر هستند.

"کتاب قانون" اگرچه از جنس کمدی‌های تلویزیونی و سخیفی نیست که در سال‌های اخیر پرده سینماها را به تسخیر درآورده اما فیلمی است مفرح و سرگرم‌کننده همراه با لحظه‌های شاد و کمیک، حضور پرویز پرستویی و فضای متفاوت فیلم و بازی دارین حمسه لبنانی هم یکی از عوامل جذب مخاطب برای "کتاب قانون" است.

 شاید مهمترین نکته در فروش این فیلم که از نظر منتقدان هم دور مانده شبیه بودن آن به زندگی ایرانی و عادت‌ها و آداب و خلق و خوی جامعه ایرانی است، تماشاگر در این فیلم تصویری از خود را می‌بیند. مازیار میری که پیش از این در کارنامه‌اش یک فیلم اکران نشده و دو فیلم کم مخاطب داشت حالا و با "کتاب قانون" به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد و قطعا از این پس موقعیت حرفه‌ای این کارگردان جوان سینمای ایران تغییر می‌کند.

نیش زنبور به کارگردانی حمیدرضا صلاحمند دیگر فیلم پرفروش روی پرده در هفته‌های اخیر است، فیلم که در 23 سالن روی پرده رفته پس از 25 روز فروش 560 میلیون تومانی داشته است ، "نیش زنبور" یک کمدی مفرح است که با ترکیبی از بازیگران محبوب ساخته شده و رضا کیانیان یکی از نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کند. رضا عطاران برای اولین‌بار زوج کیانیان در یک فیلم سینمایی است.

رقابت نیش زنبور با محاکمه در خیابان برای تصاحب جایگاهی مناسب در صدر جدول هنوز به نفع این کمدی پرفروش پیش می‌رود، اگرچه "محاکمه در خیابان" به عنوان فیلمی از مسعود کیمیایی می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد، فیلم‌های کیمیایی همیشه مخاطبان خاص خود را دارد، داستان و فضای متفاوت این فیلم کیمیایی البته برای مخاطبان همیشگی آثار این کارگردان کمی غیرمتعارف است، اما به نظر می‌رسد کیمیایی با این فیلم طیفی دیگر را به گروه مخاطبانش اضافه کرده است.

پولاد کیمیایی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حمیدرضا افشار و نگار فروزنده بازیگران این فیلم هستند که داستان آن درباره پسر جوانی است که در شب عروسی‌اش متوجه می‌شود همسرش به او خیانت کرده است. "محاکمه در خیابان" که در 25 سینما اکران شده، پس از 25 روز نمایش 412 میلیون تومان فروخته است.

"آقای هفت رنگ" به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی دیگر فیلمی است که آخرین روزهای اکران را پشت سر می‌گذارد، فیلم داستان دزدی است که وارد محله‌ای می‌شود و تغییرهایی در روابط آدم‌ها ایجاد می‌کند، رضا عطاران، نیکی کریمی، حسن پورشیرازی و افسانه بایگان در این فیلم بازی کرده‌اند. "آقای هفت رنگ" که در 13 سالن روی پرده رفته، پس از 47 روز 326 میلیون تومان فروخته است. این فروش برای این فیلم شکستی بزرگ محسوب می‌شود.

فیلم سینمایی "خواب لیلا" به کارگردانی مهرداد میرفلاح با بازی ماهایا پطروسیان، فاطمه معتمدآریا و لیلا زارع که در 13 سالن روی پرده رفته پس از پنج روز 20 میلیون تومان فروخته است، این فیلم که در ژانر وحشت ساخته شده و پس از چهار سال روی پرده می‌رود، شروعی امیدوارکننده در سینماهای تهران داشته است.

فیلم سینمایی "شکار روباه" به کارگردانی مجید جوانمرد که در 9 سینما روی پرده رفته پس از پنج روز 9 میلیون تومان فروش داشته است. فرهاد قائمیان، سام درخشانی و دانیال حکیمی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم‌های سینمایی "چهره به چهره" به کارگردانی علی ژکان 17 میلیون تومان، "پنالتی" هشت میلیون تومان و "ماه‌وش" 43 میلیون تومان فروش داشته‌اند. اکران فیلم‌های فرهنگی همچنان با فراز و فرود اما بی‌حاشیه و جنجال دنبال می‌شود. به زودی فیلم سینمایی "تردست" به کارگردانی محمدعلی سجادی جایگزین "آقای هفت رنگ" می‌شود.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها