در تحقیقات پیشرفته مشخص شد

جزئیات جدید از پرونده جمال آدم‌خوار

جزئیات جدیدی از پرونده قطور جرائم انجام شده توسط باند جمال آدم خوار فاش شد.این مجرم حرفه‌ای پس از چند سال تحمل زندان در سال 79 با سپردن وثیقه و گرفتن مرخصی از زندان خارج و نهایتاً متواری شد بعد از آن مشخص شد وثیقه سپرده شده تقلبی است.
کد خبر: ۲۹۷۳۱۳

به گزارش فارس،‌‌ در تحقیقات پیشرفته مشخص شد جمال معروف به جمال آدم‌خوار در انجام اقدامات مجرمانه خود با هدف سرقت از طلافروشی‌های سطح کشور ضمن فرار از کشور از طریق مرزهای مشترک ایران با ترکیه ، افغانستان و پاکستان در شهرهایی همچون تبریز ، ارومیه ، مشهد و غیره اقدام به سرقت از طلافروشی‌ها می‌کرد و مجدداً به کشورهای همسایه متواری می‌شده ‌است.

متهم که ساکن منطقه نظام‌آباد بود از دوران نوجوانی جرایم خود را با سرقت شیشه اتومبیل‌های سواری آغاز کرد به ‌گونه‌ای که در نوجوانی در یک مغازه موتورسیکلت فروشی در خیابان 17 شهریور مشغول به کار شد اما از آنجائی که دارای جسارت بالایی بود، این جسارت را در مسیر سرقت از نوع زورگیری هدایت کرد.

بر خلاف بسیاری از افراد خلافکار که آغاز ارتکاب جرایم خود را از نوچه بودن یک متهم سابقه‌دار و سرکرده گروه آغاز می‌کنند این متهم ابتدا و در نوجوانی ، به صورت انفرادی ارتکاب جرایم مجرمانه خود را آغاز کرد و در سال 75 گروه زورگیری را باحدود 7 نفر از جوان‌های شرور و سابقه‌دار منطقه نظام‌آباد و 17شهریور تشکیل داد و خود شخصاً سرکردگی افراد گروه را بر عهده گرفت.

پس از دستگیری افراد گروه جمال در سال 76 سوابق متعددی در خصوص ارتکاب جرایم متعدد به ویژه در زمینه زورگیری از آنها به دست آمد هر یک از نوچه‌های گروه، قبل از دستگیری چندین بار و به اتهام سرقت و غیره توسط پلیس دستگیر و به دستور مراجع قضایی مختلف بارها به زندان و رد مال محکوم شده بودند.

جمال نیز در سال 76 حدود یک سال پس از تشکیل اولین گروه سرقت، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ ، به همراه تمام افراد گروه خود دستگیر و با شناسایی 70 نفر از مالباختگان که غالباً به صورت زورگیری مورد سرقت قرار گرفته بودند پس از رسیدگی به پرونده جمال با رأی قضایی به 10 سال زندان قطعی و رد مال محکوم شد و سایر اعضاء هم هر یک به زندان رد مال در حق شاکیان، محکوم شدند.

بررسی‌ها نشان داد جمال در زمان سپری کردن دوران محکومیت خود با مجرمان سابقه‌داری از جمله سرکرده گروه سارقان موسوم به دیوار چین به نام ناصر معروف به ناصر شیرآقا آشنا شده ‌است.

ناصر خود چندی بعد به علت ارتکاب به جرائم گوناگون و برابر حکم صادره از سوی دستگاه قضایی به اعدام محکوم شد و حکم صادره در مورد وی اجرا شد.

برابر بررسی‌ها مشخص شد جمال در زندان با هر کس که خلاف سنگین‌تری در پرونده‌اش بوده دوستی بیشتری داشته است بدین ترتیب زندان که محل تأمل و تأدیب بسیاری از مجرمان و خلافکاران است تا با نگاهی به اشتباهات و اعمال گذشته خود آینده را به گونه‌ای دیگر رقم بزنند، برای افرادی مانند جمال به محل آشنایی و دوستی با مجرمینی خطرناک و حرفه‌ای از قبیل ناصر شیرآقا تبدیل شده‌بود.

ناصر با تبادل اطلاعات و تجارب دیگر هم بندی‌های خود در زندان، پس از آزادی از زندان مجدداً و این بار با گستاخی بیشتر موجبات سلب آسایش مردم و مشکلاتی را برای دستگاه قضایی و انتظامی و غیره فراهم کرد.

این مجرم حرفه‌ای پس از چند سال تحمل زندان در سال 79 با سپردن وثیقه و گرفتن مرخصی از زندان خارج و نهایتاً متواری شد بعد از آن مشخص شد وثیقه سپرده شده تقلبی است.

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ در سال‌های پس از فرار جمال از‌ زندان، اقداماتی را جهت شناسایی و دستگیری وی آغاز کردند که با شکایات متعدد صورت گرفته توسط صدها نفر از سراسر کشور به ویژه مراکز استانها با دستگیری چندین نفر از سارقان و اعترافات آنها در خصوص حضور جمال در ارتکاب جرایم مختلف به ویژه در زمینه زورگیری پی به آغاز فعالیت‌های مجرمانه جمال در خصوص تشکیل گروه جدید سرقت و زورگیری بردند.

با این پرونده‌ها و تحقیقات پلیسی معلوم شد وی پس از فرار گروه جدید سرقت خود را متشکل از حدود 50 مجرم سابقه‌دار که عمدتاً با آنها در زندان آشنا شده بود تشکیل داد.

در این گروه به سرکردگی جمال در سال 79 افراد سابقه‌داری حضور داشتند که هرکدام به علت ارتکاب جرایم مختلف و عضویت در گروه‌های کیف قاپی، زورگیری و غیره در سال‌های گذشته بارها دستگیر و به زندان محکوم شده‌اند اما مجدداً پس از اتمام دوران محکومیتشان و آزادی از زندان به جرایم جدید روی آورده بودند سابقه‌داران مشهوری از قبیل اکبر معروف به اکبر غربتی، محمود معروف به محمود کله، محسن معروف به محسن زاغول، هادی معروف به هادی شیشه بر، سعید معروف به سعید دراز، محمد ‌معروف به پنگوئن و غیره از اعضای این گروه 50 نفره جدید بودند.

در اعترافات چند نفر از متهمان دستگیر شده گروه جمال، آنها به کارآگاهان پلیس آگاهی گفتند: جمال در مواردی که اعضای گروه از تحویل دادن اموال مسروقه به وی خودداری کرده بودند، آنها را به سختی تنبیه می‌کرد و در یکی دو مورد، وی با دندان اقدام به کندن گوش اعضای سرکش گروه کرده بود که از آن زمان، جمال در میان خلافکاران به جمال آدم خوار شهرت پیدا کرد.

با تشکیل صدها فقره پرونده در خصوص انجام سرقت و زورگیری در مراکز انتظامی و قضایی شهرها و استان‌های مختلف، اکثریت قریب به اتفاق اعضای گروه سرقت و زورگیری به همراه سرکرده گروه جمال در نیمه دوم سال 82 و نیمه اول سال 83 شناسایی و دستگیر و گروه آنها متلاشی شد و جمال نیز پس از دستگیری در مراجع قضایی به 12 سال زندان قطعی و رد مال در حق مالباختگان محکوم شد.

چند ماه پس از محکومیت جمال، در پرونده‌ای جدید و با طرح شکایتی جدید توسط چند شاکی جمال برای دادن توضیحات از زندان به دادسرا انتقال پیدا کرد اما در زمان بازگرداندن متهم به زندان کرج، وی توسط چهار نفر از اعضای باقیمانده گروه خود به صورت مسلحانه آزاد و متواری شد.

در تحقیقات انجام شده مشخص شد شاکیان از همدستان متهم جمال‌آدم خوار بودند که با طرح ریزی نقشه قبلی و به منظور آزادی سرکرده گروه خود اقدام به طرح شکایتی ساختگی از وی کردند.

اعضای گروه در حمله مسلحانه خود به گروه بدرقه متهم سرباز وظیفه‌ای را نیز به عنوان گروگان با خود بردند و پس از متواری شدن، با ضرب و شتم شدید این سرباز گروگان گرفته شده وی را در خارج از محدوده تهران از خودرو به بیرون انداختند که باعث جراحت بیشتر سرباز شد.

با فرار جمال آدم‌خوار، اقدامات جدید و جدی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی با همکاری نزدیک پلیس امنیت تهران و ناجا، حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها به مورد اجرا گذاشته شد.

با این تحقیقات مشخص شد که متهم پس از فرار با استفاده از گذرنامه و هویت جعلی به صورت غیرقانونی از مرز خارج و به کشور تایلند متواری شده است و سپس اطلاعاتی به دست آمده نشان داد جمال با هویت‌های جعلی همچون جواد عباسی ، مجید عبدی و غیره و با تغییر چهره ،‌ به کشورهایی از قبیل ترکی ه، تایلند ، پاکستان ، افغانستان تردد دارد و با همکاری دیگر افراد متواری و تحت تعقیب پلیس، سرقت‌هایی را در این کشورها انجام داده است.

در اواخر سال 87 اطلاعاتی به دست آمد مبنی بر اینکه جمال در زمانی که در کشورهای ترکیه، افغانستان، پاکستان مخفی بوده علاوه بر سرقت و ادامه اعمال مجرمانه خود در این کشورها، از طریق عوامل خود در داخل کشور در استان‌های مرزی اقدام به انجام سرقت از طلافروشی‌های شهرهای این استان‌ها از قبیل تبریز، ارومیه، مشهد، زاهدان کرده و در زمان سرقت نیز ضمن ورود غیرقانونی به کشور، خود شخصاً هدایت سرقت‌ها را بر عهده داشته و پس از انجام سرقت مجدداً به کشورهای همسایه متواری شده است.

عمده سرقت‌های جمال در این مرحله، از طریق سرقت از طلافروشی‌های شهرهای بزرگ نقاط مرزی و یا شناسایی افرادی که با کیف اقدام به حمل طلا می‌کردند انجام شد.

در اواخر سال 87 متهم متواری با استفاده از هویت جعلی رضا حیات‌الغیب به صورت مکرر در ترکیه و افغانستان و پاکستان در رفت و آمد بود.

اطلاعات فوق و همچنین آخرین جمع‌بندی‌های انجام شده از تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ در آبان جاری حکایت از آن داشت که جمال با فراخوان اعضای گروه جدید خود قصد انجام سرقت بزرگی از طلافروشی‌های مشهد را دارد تا همچون ماه‌های گذشته پس از ارتکاب سرقت به کشور همسایه متواری شود.

لذا با انجام اقدامات اطلاعاتی و جمع‌بندی نتایج بررسی‌ها با همکاری حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، معاون دادستان و رئیس دادسرای جنایی تهران و با دستور هاشمیان دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران و اخذ نیابت قضایی، تیم‌های ویژه‌ای به مشهد اعزام شدند.

در این مرحله مشخص شد جمال طبق روال گذشته سرقت‌های خود در چند سال اخیر، پس از فراخوان همدستانش، خودرو و 3 دستگاه موتورسیکلت تیزرو به منظور انجام سرقت از طلافروشی‌های در نظر گرفته و در مشهد، طلافروشی‌هایی را در خیابان شیرازی شهر مشهد شناسایی کرده و قصد سرقت از آنها را دارد که این مکان‌ها مورد شناسایی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت لذا این مکان‌ها تحت مراقبت نامحسوس تیم‌های ویژه اعزامی قرار گرفت.

با شناسایی مکان‌های در نظر گرفته شده برای سرقت از سوی جمال، نهایتاً وی پنجشنبه پنجم آذر در حالی که با استفاده از لباس مبدل تکدی‌گری در حال زاغ زنی از طلافروشی‌های خیابان شیرازی شهر مشهد به منظور انجام سرقت در ایام عید سعید قربان و غدیر بود، توسط کارآگاهان شناسایی شد.

با اقدام تیم اعزامی برای انجام عملیات دستگیری متهم متواری جمال با قمه همراه خود اقدام به درگیری تن به تن با مأموران کرد که با شلیک گلوله کارآگاهان زخمی و در مسیر انتقال به بیمارستان به هلاکت رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها