معاون سازمان سنجش کشور اعلام کرد؛

آخرین تحولات کنکور سراسری 89

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام آزمون سراسری سال جاری از تاریخ 16 آذرماه امسال به صورت اینترنتی آغاز می‌شود و تا 24 این ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۲۹۴۸۶۶

به گزارش فارس، حسین توکلی ظهر امروز در همایش مدیران مراکز پیش دانشگاهی خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت: زمان برگزاری این آزمون در روزهای 10، 11 و 12 تیرماه سال 89 است.

وی گفت: همانند آزمون سراسری پارسال هر داوطلب می‌تواند بدون توجه به نوع دیپلم، اگر داوطلب نظام قدیم است و بدون توجه به نوع گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی، اگر داوطلب نظام جدید است منحصرا در یکی از گروه‌های آموزشی پنج گانه علوم ریاضی فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی متقاضی شود.

وی افزود: به داوطلبان اجازه داده شده است، در صورتی که علاقه‌مند هستند، علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خودشان، در گروه آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی و یا هر دو اینها شرکت کنند.

توکلی گفت: از آنجا که آزمون سراسری سال 89 جهت پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری دوره‌های بین‌الملل و مجازی دانشگاه‌های و موسسات آموزش عالی، پیام نور موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و مراکز تربیت معلم صورت می‌گیرد بنابراین داوطلبان می‌توانند براساس شرایط این گونه موسسات که در دفترچه راهنما درج شده، درصورت تمایل شرکت کنند.

وی گفت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون سراسری به صورت تستی چهار گزینه‌ای و در دو قالب عمومی و اختصاصی خواهد بود که مواد امتحانی نیز در پیک سنجش اعلام شده است.

وی افزود: تفاوتی که کنکور امسال نسبت به پارسال در تاریخ امتحان است که پارسال 4 و 5 و 6تیرماه بود و امسال به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای داوطلبان، این فرصت را بیشتر در نظر گرفتیم.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور تغییر دوم را مربوط به موضوع معدل دانست و گفت: در آزمون پارسال معدل دروس امتحانات نهایی سال سوم متوسطه داوطلبان نظام جدید سال‌های 84 85 86 و 87 در اصل 15 درصد نمره کل آنها را تشکیل می‌داد که البته اگر دیپلم علوم ریاضی فیزیک علوم تجربی یا علوم انسانی یا فرهنگ و معارف اسلامی بودند براساس ضوابطی که اعلام شده بود موثر بود.

وی افزود: اما در کنکور امسال با هماهنگی‌هایی که با وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است، در اصل نمرات این دروس با ضریب مربوطه که در گروه‌های آزمایشی مختلف تعریف شده برای داوطلبان دیپلمه نظام جدید سال‌های سال 84 تا 88 اعمال می‌شود و همان 15 درصد است و هیچ تفاوتی نسبت به کنکور پارسال نخواهیم داشت.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در کنکور پارسال میزان قبولی‌های این استان 90/42 درصد بود که از متوسط کشوری بسیار بالاتر است.

حسین هژبری افزود: بر این اساس رتبه کنکور خراسان رضوی در سطح کشور، 12 و تعداد قبولی های تک رقمی ما دو نفر است.

وی همچنین گفت: تعداد قبولی‌های دو رقمی 24 نفر و تعداد قبولی‌های سه رقمی این استان 323 نفر هستند.
معاون آموزش و نوآوری سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه این نشست به خبرنگار فارس گفت: این جلسه با هدف تبیین راهبردهای کنکور سراسری سال 89 برگزار شده است.

سعیدرضا غفوریان افزود: قرار است در این نشست یک روزه، آخرین سیاست گذاری‌های صورت گرفته در زمینه کنکور سراسری سال 89 مورد بررسی و نقد قرار گیرد.

وی به موضوع حذف کنکور که مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفته اشاره کرد و گفت: این موضوع در پرده ابهام قرار گرفته و درصدد هستیم در این زمینه نیز راهبردهایی ارایه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها