آغاز جام نوزدهم تکواندوی جهان

دل نبستن به قرعه برای کسب افتخار

گروه ورزش: نوزدهمین دوره پیکارهای تکواندوی قهرمانی جهان از دیروز با شرکت 1116 تکواندوکار زن و مرد از 140 کشور دنیا در سالن سوپر آرنای شهر کپنهاگ دانمارک آغاز شد. پیش از آغاز این مسابقات، انتخابات فدراسیون جهانی برگزار شد و طی آن، چوی چانگ وون با 104 رای از مجموع 150 رای اعضای مجمع در سمت ریاست این فدراسیون ابقا شد و سیدمحمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندوی کشورمان برای 4 سال دیگر به عنوان عضو کمیته اجرایی این فدراسیون انتخاب شد.
کد خبر: ۲۸۷۴۶۹

پولادگر در این باره می‌گوید: حدود 40 نفر از کشورهای مختلف جهان برای عضویت در شورای فدراسیون جهانی تکواندو کاندیدا شدند که پس از رای‌گیری موفق شدم به عنوان یکی از اعضای شورا انتخاب شوم. البته در مشورتی که با رئیس فدراسیون جهانی و رئیس اتحادیه تکواندوی آسیا داشتم، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برای عضویت در شورای WTF کاندیدا شوم به همین دلیل، از کاندیداتوری نایب رئیسی انصراف دادم.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره قرعه ملی پوشان کشورمان در این رویداد ادامه می‌دهد: شاهد یکی از شلوغ‌ترین دوره مسابقات جهانی هستیم و در مجموع ملی‌پوشان کشورمان در مرحله مقدماتی با قرعه‌های نسبتا خوبی روبه‌رو شده‌اند و امیدوارم ملی‌پوشان با صعود از این مرحله، نتایج مناسبی کسب کنند.

این در شرایطی است که رضا مهماندوست، سرمربی تیم ملی، قرعه ملی‌پوشان را دشوار می‌داند و می‌گوید: با نگاهی به جدول مسابقات می‌بینیم که نفرات تیم ما با قرعه سختی مواجه شده‌اند اما قرعه تنها 10 درصد شانس کسب مدال است و 90 درصد به عملکرد تکواندوکار در داخل میدان بستگی دارد در نتیجه تنها بهترین‌ها می‌توانند به مدال برسند و به همین دلیل به قرعه دل نبسته‌ایم.

غلامحسن ذوالقدر، مدیر فنی تیم ملی پیش‌بینی نتایج این مسابقات را کار دشواری می‌داند: با توجه به تغییر ترکیب تیم‌ها و قوانین، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از این مسابقات داشت و امیداوریم ملی‌پوشان کشورمان در این مسابقات بهترین نتایج را کسب کنند.

اما پس از آن‌که دیروز تاجیک و عبداللهی، نمایندگان اوزان هشتم و ششم کشورمان با حریفان خود مصاف کردند، امروز هم در دومین روز این پیکارها، مهدی احمدی در وزن دوم در بخش مردان در میان 80 تکواندوکار، دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر خواهد گذاشت، در دور دوم با برنده دیدار رابینسون از انگلستان و لامی از عراق مبارزه می‌کند، در صورت راهیابی به دور سوم با مایاکو واتا از اکراین مصاف می‌کند و حریف دور چهارم این نماینده کشورمان، نمایندگان یکی از کشورهای مغولستان، فیلیپین، تاجیکستان یا اسپانیا خواهند بود.

سارا خوش جمال فکری در وزن دوم(49 کیلوگرم) بانوان در میان 59 شرکت کننده همانند احمدی دور اول را استراحت می‌کند. دور دوم به دیدار برنده لوئیزه میرل از انگلستان و دیاز کانسکو از پرو می‌رود همچنین سوسن حاجی‌پور در وزن چهارم در میان 56 تکواندوکار دور اول به دیدار لیلیا پودولیان از اکراین می‌رود و در صورت پیروزی با برنده پیکار کلمبیا و صربستان مبارزه خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها