در چهل ‌و چهارمین سالر‌وز تاسیس تماشاخانه‌ «سنگلج» پیشنهاد شد

18 مهرماه؛ روز ملی تئاتر

گروه فرهنگ و هنر: برف پیری بر سر آنان نشسته است؛ هنرمندانی کهبه گواهی عکس‌های آویخته شده بر دیوارهای تماشاخانه سنگلج، جوانی‌شان را پای این هنر گذاشته‌اند. مهرماه 1344 خورشیدی، از میان ویرانه‌های محله سنگلج که بخش عمده‌ای از آن به پارک‌شهر تبدیل شده بود، تالاری سر برآورد که تا سال‌ها، میزبان اجرای نمایشنامه‌های ایرانی بود و در آن آثاری از غلامحسین ساعدی، بهرام بیضایی، اکبر رادی و دیگر نویسندگان داخلی به روی صحنه رفت.
کد خبر: ۲۸۶۸۵۸

به همین دلیل بود که در چهل‌وچهارمین سالگرد آغاز به کار این تماشاخانه پا به سن گذاشته، می‌توانستی هنرمندان پیشکسوتی را ببینی که سابقه هنرنمایی‌شان به بیش از نیم قرن می‌رسد. از میان این هنرمندان که در این مراسم حضور داشتند، باید به جمشید لایق، فرخ صوفی، جعفر والی، سعدی افشار، فردوس کاویانی و داوود رشیدی اشاره کرد که این آخری در سخنانی از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد که روزی به نام روز ملی تئاترتعریف شود.

این بازیگر و کارگردان افزود: تماشاخانه سنگلج برای ما مملو از خاطرات بسیار است، اینجا تئاتر حرفه‌ای ما بود که سال‌ها در آن کار کردیم. دوستان خوب تئاتری ما امروز برای این تماشاخانه زحمات بسیاری کشیده‌اند.

در ادامه اتابک نادری، مدیر تماشاخانه سنگلج هم با اشاره به این‌که این تالار هنوز از نبود امکانات رنج می‌برد، اعلام کرد: ما طوماری را آماده کرده‌ایم تا هنرمندانی که خواستار ثبت روز 18 مهر به عنوان روز ملی تئاتر هستند، آن را امضا کنند.

غیبت مسوولانی چون معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر مرکز هنرهای نمایشی در این مراسم محسوس بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها