جواد لاریجانی خبر داد:

بهره برداری از رصدخانه ملی

رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی با اشاره به ساخت رصدخانه ملی ایران گفت: یکی از طرحهای مهم ملی که عملیات اجرایی آن در دولت نهم آغاز شده است ساخت این رصد خانه است که امیدواریم در اواخر دولت دهم از آن بهره برداری کنیم.
کد خبر: ۲۸۶۷۱۶

به گزارش مهر، راه اندازی رصدخانه ملی در اوایل دهه 70 در شورای پژوهش های علمی کشور به عنوان پروژه ای کلان تصویب و اقدامات اولیه آغاز شد که به گفته محمدجواد لاریجانی در همایش حکمت که در سمنان برگزار شد این رصدخانه تا پایان فعالیت دولت دهم به بهره برداری خواهد رسید.

محمدجواد لاریجانی  پیش از این در مورد آخرین وضعیت رصدخانه ملی با رد توقف فعالیت های ایجاد رصدخانه گفته بود: کارهای اجرایی رصدخانه ملی با تمام توان در حال پیگیری است و امیدوارم پنج سال دیگر اولین رصدهای نجومی خود را انجام دهیم. رصدخانه ملی با تمام توان به کار خود ادامه می دهد و من امیدوارم چهار تا پنج سال دیگر اولین رصدهای نجومی خود را انجام دهیم.

رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی اضافه کرده بود: رصدخانه ملی پس از رصدخانه ای ساخته می شود که خواجه نصیر الدین طوسی در ایران ساخته بود و از آن زمان حدود یک هزار سال می گذرد. پس از یک هزار سال نباید یک وسیله دست دوم ساخت از این رو رصدخانه باید کاملا مدرن باشد.

محمد جواد لاریجانی که ریاست پژوهشگاه دانش های بنیادی را برعهده دارد طی حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت نهم ریاست پژوهشکده رصدخانه ملی را نیز بر عهده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها