از دور از نزدیک

آزمایش ژنتیک برای شناسایی جسد لورکا

فارس: خانواده فدریکو گارسیا لورکا، شاعر اسپانیایی بالاخره راضی شدند برای شناسایی بقایای این شاعر بلندآوازه اسپانیایی تستDNA دهند. همیشه درخصوص جنازه مدفون در گور شاعر اسپانیایی شک و شبهه‌هایی وجود داشته است. آنقدر که سال گذشته وقتی قرار بر این شد که گور لورکا نبش قبر شود، خانواده و علاقه‌مندانش بشدت مخالفت کردند اما بالاخره خانواده لورکا راضی به نبش قبر او شدند تا مشخص شود جسدی که بیش از 70 سال است در این قبر مدفون است، به لورکا تعلق دارد یا خیر.
کد خبر: ۲۸۶۶۹۹

فدریکو گارسیا لورکا سال 1936 در جریان جنگ داخلی اسپانیا از سوی نیروهای ژنرال فرانکو همراه یک مدیر مدرسه و 2 همراهش تیرباران و در گودالی مدفون شد.

مرغی که در گینس ثبت شد

ایسنا: ‌این برای اولین بار نیست که نام یک حیوان ( همراه صاحبش) در کتاب رکوردهای گینس ثبت می‌شود، اما این اتفاق هیچ‌وقت برای یک مرغ نیفتاده است!

یک مرغ 4 ساله در اونتاریوی کانادا، رکورد سنگین ترین تخم مرغ‌های جهان را شکست و نامش (به همراه صاحبش) در کتاب رکوردداران گینس منتشر شد. روزنامه اونتاریو تایمز، چاپ کانادا نوشت: مایک مک کانل وارز پس از کشف این تخم مرغ 143 گرمی، دست‌اندرکاران ثبت رکورد‌ها را فراخواند تا این ماجرا را ثبت جهانی کنند.

در حال حاضر، این تخم مرغ برای بازدید عموم به مدت یک هفته در محل مزرعه مایک قرار گرفته است و پس از این برای فروش در مزایده به مونترال منتقل خواهد شد!

بنا به گزارش کارشناسان کتاب گینس، هیچ‌گونه اثری مبنی برتزریق مواد شیمیایی به این مرغ مشاهده نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها