مدیر پروژه جاده ولایت:

خانه امام رضا‌(ع) احیا می‌شود

علی‌اصغر سالاری مدیر پروژه جاده ولایت گفت: با توجه به ارزش معنوی و تاریخی خانه امام رضا (ع) در مرو، این خانه بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته با همکاری وزارت امور خارجه و دولت ترکمنستان احیا می شود.
کد خبر: ۲۸۵۹۶۱

به گزارش مهر ، مدیر پروژه جاده ولایت روز شنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران افزود: مسیر حرکت امام رضا (ع) از مدینه تا مرو باید احیا شود تا زمینه‌ اتحاد مسلمانان به ‌ویژه در چهار کشور عربستان ، عراق ، ایران و ترکمنستان که قدمگاه‌های هجرت امام رضا (ع) در این کشورها قرار گرفته است، فراهم شود.

وی افزود: خانه امام رضا (ع) به لحاظ معنوی و تاریخی جایگاه ویژه‌ای نزد مسلمانان به‌ویژه مردم ایران دارد و مسلمانان ترکمنستان و شهر مرو گرچه شیعه نیستند ، اما نسبت به ائمه از جمله امام رضا (ع) ارادت دارند.

سالاری تصریح کرد: متأسفانه مردم ترکمنستان تاکنون نسبت به محل سکونت امام رضا (ع) اطلاعاتی نداشته‌اند و در طول برگزاری جشنواره امام رضا (ع) به‌ ویژه در سال گذشته که این جشنواره در بخش بین‌الملل توسط رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در کشور ترکمنستان نیز برگزار شد، مردم این کشور اطلاعاتی را راجع به محل زندگی حضرت رضا (ع) در شهر مرو به‌دست آوردند.

مؤلف کتاب جاده ولایت گفت: طرح نحوه احیای خانه امام رضا (ع) در مرو به رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه و وزارت راه و ترابری کشور داده شده است و به احتمال خیلی فراوان دولت ترکمنستان نیز از این طرح استقبال کند.

وی اضافه کرد: با احیای خانه امام رضا (ع) در مرو ، این شهر تبدیل به مرکز توریستی اسلامی برای مسلمانان به‌ویژه مردم ایران می‌شود که این امر به لحاظ فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، اقتصادی و... به‌ نفع کشور ترکمنستان است، علاوه بر این زمینه ارتباط و اتحاد بیشتر مسلمانان از این طریق فراهم می‌شود.

سالاری درباره ویژگی‌های خانه امام رضا (ع) در مرو گفت: گفتگوها و مناظرات علمی امام رضا (ع) با سران ادیان و بزرگان جهان در این خانه برگزار شده است که احیای آن می‌تواند مورد توجه پیروان سایر ادیان که حضرت رضا (ع) را می‌شناسند نیز قرار گیرد.

وی گفت: نماز عید فطر و نماز باران نیز در این خانه برگزار شده و در روزگار حضرت امام رضا (ع) در شهر مرو این خانه پایگاه و محل رفت و آمد مسلمانان به‌ویژه شیعیان بوده است.

سالاری درباره وضعیت فعلی خانه امام رضا (ع) در مرو گفت: هم‌اکنون خرابه‌های این خانه در شهر مرو موجود است که با احیای آن، ارزش معنوی و تاریخی این مکان دوباره زنده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها