هاشمیان خبر داد:

انجام 14نمونه دوپینگ تا هفته نهم

رئیس کمیته ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال از انجام 14 مورد نمونه گیری دوپینگ تا پایان هفته نهم رقابت های لیگ برتر خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۰۱۴

احمد هاشمیان در گفتگو با مهر ضمن بیان این مطلب افزود: کار کنترل دوپینگ مسابقات لیگ برتر بر اساس نرم افزاری که به همین منظور طراحی شده صورت می گیرد که در آن ویژگی های الگوی آماری زمان، مکان و تعداد نمونه گیری های تصادفی براساس این نرم افزارمشخص می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر نمونه گیری تصادفی در 9 هفته گذشته لیگ براساس برخی فاکتورها نظیر اهمیت و حساسیت مسابقه نمونه گیری هایی نیز بصورت هدفمند در لیگ برترانجام شده است.

هاشمیان با بیان اینکه نمونه گیری مداوم وهفتگی از تیم ها و بازیکنان قطعا نمی تواند شیوه حرفه ای در بازدارنگی از دوپینگ باشد، یادآورشد: اینکه کمیته ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال بخواهد درهر 34 هفته لیگ به نمونه گیری از بازیکنان بپردازد، انتظار دور از ذهنی است و چنین شیوه ای درهیچیک از کشورهای صاحب فوتبال نیز متداول نیست چرا که این شیوه تنها باعث می شود با حجم بالایی از نمونه گیری ها روبرو شویم که نه به لحاظ هزینه ای مقرون به صرفه خواهد بود و نه شیوه ای منطقی در مهار پدیده دوپینگ است.

وی درخصوص اعلام زمان نتایج نمونه گیری از بازیکنان لیگ برترخاطرنشان کرد: پیش بینی اولیه ما این است نتایج نمونه گیری های انجام شده ظرف 10 روز آینده از سوی آزمایشگاه کلن آلمان شود و بتوانیم پس از تجزیه و تحلیل های لازم، نتایج بدست آمده را اعلام کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها