مجری طرح سد و نیروگاه رودبار لرستان از سرمایه گذاری 280 میلیون یورویی چینی ها در سد رودبار لرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۸۱۰۷

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی قارونی نیک مجری طرح سد و نیروگاه رودبار لرستان با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اینکه شهرستان الیگودرز جزومناطق محروم کشور به شمار می رود؛ لذا ساخت این سد در منطقه به رشد و شکوفایی اقتصادی آن کمک زیادی می کند.

وی در ادامه گفت: تا پایان سال 87 حدود 156 میلیارد تومان در طرح سد و نیروگاه رودبار لرستان هزینه شده است.

قارونی نیک یادآور شد: بودجه اجرای این طرح ملی 310 میلیون یورو است که 10 درصد آن از سوی طرح تامین شده و مابقی آن (280 میلیون یورو) توسط طرف چینی از طریق فاینانس تامین می شود.

مجری طرح سد و نیروگاه رودبار لرستان به فروش اوراق مشارکت این طرح در سالهای 85، 86 و 87 اشاره کرد و گفت: طی این سال ها در مجموع 725 میلیارد ریال اوراق مشارکت طرح به فروش رسیده است.

قارونی نیک سپس اظهار داشت: عملیات اجرایی و فنی طرح رودبار لرستان مشکل خاص و پیچیدگی عمده ای ندارد و این طرح تا سال 1392 به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، تعداد شاغلان در کارگاه طرح سد و نیروگاه رودبار لرستان هم اکنون حدود 700 نفر است.

وی سد رودبار لرستان را بلندترین سازه آبی در حال ساخت بر روی سرشاخه های رودخانه دز در استان لرستان معرفی کرد و گفت: نیروگاه برق آبی رودبار لرستان نیز با ظرفیت 450 مگاوات دارای دو واحد 225 مگاواتی با مجموع تولید 986 میلیون کیلووات ساعت انرژی سالیانه خواهد بود. ضمن اینکه مطالعات امکان پذیری ساخت نیروگاه تلمبه ذخیره ای با ظرفیت 1000 تا 1500 مگاوات نیز برای طرح در دست اجرا است که پس از اخذ مجوزات لازم از مبادی ذیربط، به مرحله اجرا خواهد رسید.

سد رودبار لرستان با ارتفاع 158متر بر روی رودخانه رودبار (از سرشاخه های رودخانه دز شرقی) و در فاصله حدود 100 کیلومتری جنوب شهرستان الیگودرز در استان لرستان در حال ساخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها