«افسانه بروس لی» مجموعه‌ای است که تابستان امسال در 50 قسمت از شبکه 2 سیما پخش می‌شود.
کد خبر: ۲۶۲۸۶۹

ماجراهای این سریال درباره زندگی بروس لی معروف، از زمان تحصیل در مدرسه تا زمان مرگ است. شروین قطعه‌ای ‌ــ مدیر دوبلاژ این اثر‌ ــ برای صدای نقش بروس لی، علیرضا باشکندی را انتخاب کرده زیرا وی سال‌ها پیش در دوبله چند فیلم به جای بروس لی صحبت کرده بود. از طرفی در این سریال بروس لی از 17 سالگی که پسری پر شر و شور تا زمانی که آرام و متین می‌شود، دیده می‌شود، بنابراین صدایی را انتخاب کرده که هر دو حالت را برساند. قطعه‌ای با توجه به ویژگی‌های صدای سعید مقدم منش و کشش‌هایی که دارد وی را برای نقش پدر میانسال بروس لی انتخاب کرده است.

او صدای مادر بروس را به مهناز آبادیان سپرده که صدایی میانسال دارد و به گفته او دوبلوری مستعد است و باید با گفتن چنین نقش‌هایی پرورش یابد تا خلاء دوبلور برای نقش‌های میانسال برطرف شود. قطعه‌ای برای نقش شی یومان، پریسا جمالی را برگزیده که بیشتر در رادیو فعال است و به گفته او صدای بکری دارد که هنوز کلیشه نشده است. بلر افسر انگلیسی است که دیگران را تحقیر می‌کند و به آنها ناسزا می‌گوید و در مجموع آدمی منفی است. قطعه‌ای این نقش را به تورج نصر سپرده و وی که کمدی‌گو نیز هست؛ آن را با صدای جدی خودش اجرا کرده است. اینگرید یکی از معلمان انگلیسی مدرسه است که همانند بلر از چینی‌ها متنفر است. قطعه‌ای با توجه به ویژگی‌های چهره وی، الیزا اورامی را برای گویندگی آن انتخاب کرده است. او نقش بالی ــ مدیر مدرسه ــ را به مهین برزویی سپرده، زیرا معتقد است. این نقش را با این‌که خاص و طولانی نیست دوبلورهای تازه‌کار نمی‌توانند موثر اجرا کنند. او نقش لین را هم که پسری جوان، لاغراندام، ضعیف و درسخوان است به نادر کی‌مرام سپرده که صدایی ظریف دارد و مناسب چنین نقشی است. استاد یه پیرمردی دنیا دیده، عارف مسلک و بسیار تیزهوش است که فلسفه کونگ‌فو و خصایل انسانی را آموزش می‌دهد.

قطعه‌ای برای این نقش، بیژن علی‌محمدی را انتخاب و وی با تغییر صدا آن را اجرا کرده است. او نقش های‌ لی‌چائو و جونگ‌لیانگ را به شهاب عسکری با سابقه و علیرضا ناصحی تازه‌کار سپرده است. لی‌چائو شخصیتی چند وجهی است که دوبلوری با سابقه می‌بایست آن را می‌گفت و عسکری با تیپ‌سازی آن را اجرا کرده است. جونگ لیانگ ارشد مدرسه است و گاهی جانشین استاد یه می‌شود. این نقش ابتدا کم‌حجم است، اما قطعه‌ای تاکید می‌کند که به این دلیل ناصحی را انتخاب نکرده، ‌بلکه به خاطر مستعد بودنش نقش را به او سپرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها