اولین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی 13 تا 15 بهمن به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود تا 30 طرح نوآوری، 30 طرح شکوفایی و 10 اختراع برتر کشور معرفی شدند.
کد خبر: ۲۲۹۸۷۶

اگرچه ممکن است از نظر بسیاری از ما که در طول سال شاهد برگزاری انواع واقسام جشنواره‌هایی از این دست هستیم، این کار هم مانند بقیه تلقی شود اما مسوولان ، برگزاری این جشنواره و نمایشگاه را اقدامی برای ایجاد تمرکز در جشنواره‌های علمی کشور عنوان می‌کنند.

به گفته دکتر سالار آملی، معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این برنامه از تمامی جشنواره‌های داخلی دعوت شده تا برگزیدگان خود را معرفی کنند تا در بعد نوآوری جشنواره نوآوری و شکوفایی، برگزیده برگزیدگان معرفی شود.

به این ترتیب برترین برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی، جوان خوارزمی، فارابی، رازی، بسیج دانشجویی و دانش آموزی، شیخ بهایی، کارآفرینی و روبوکاپ به عنوان نوآور معرفی می‌شوند. در بعد شکوفایی جشنواره نیز دستاوردهای مهم وزارتخانه‌ها و استان‌ها که برای رفع نیازهای جامعه صورت گرفته است، معرفی می‌شوند.

در ضمن قرار است این جشنواره فصل جدیدی برای حضور جدی‌تر مخترعان در مجامع علمی کشور باشد؛ چراکه تاکنون نمایشگاهی در خصوص اختراعات در کشور نداشتیم و به دلیل این ضعف، مخترعان کشور برای به نمایش گذاشتن اختراع خود تنها در نمایشگاه‌های خارج از کشور شرکت می‌کردند.از این رو نمایشگاه بزرگ اختراعات و نوآوری با شرکت حدود 2000 اختراع و نوآوری به عنوان بزرگ‌ترین دستاوردهای جامعه علمی همزمان با جشنواره برپا می‌شود البته در این نمایشگاه تنها آن دسته از محصولاتی که در آستانه تجاری سازی هستند به نمایش گذاشته و بازاریابی می‌شوند.

به اعتقاد دکتر سالار آملی، برگزیدگانی که در جشنواره‌های مختلف معرفی می‌شوند هیچ‌گاه توسط بنیاد ملی نخبگان رها نمی‌شوند و امکانات لازم برای توسعه تحقیقاتشان در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

کما این‌که تحت پوشش قرار دادن برترین‌های جشنواره نوآوری و شکوفایی و نمایشگاه اختراعات در بنیاد ملی نخبگان در دست بررسی است و البته علاوه براین، این بنیاد اختراعاتی که دارای تأییدیه علمی باشند را حمایت می‌کند و فعالیت‌های لازم را برای شکوفا شدن اختراعات انجام می‌دهد.

بهاره صفوی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها