مدیر کمیسیون کنگره ورزش آسیا:

کنگره شورای المپیک آسیا برگزار می شود

مدیر کمیسیون کنگره ورزش آسیا گفت: کنگره شورای المپیک آسیا با هدف ایجاد مقدمات برای تشکیل آکادمی ورزش آسیا و همچنین ارتقای دانش علمی و کاربردی ورزش در آسیا برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۷۳۸۰

رضا قراخانلو در گفتگو با ایسنا ، خاطرنشان کرد: پانزدهم دسامبر سومین جلسه برنامه‌ریزی علمی برای شورای برگزاری کنگره ورزش آسیا در کویت برگزار شد. در این جلسه مسوولین بخش‌های علمی و اجرایی حضور داشتند و با توجه به نزدیک شدن به زمان اجرایی این کنگره بزرگ گزارش پیشرفت کار را ارایه دادند.

وی تصریح کرد: در حاشیه این جلسه از محل برگزاری کنگره ورزش آسیا در شهر کویت بازدید کرده و امکانات فراهم آمده را مناسب دیدم. محل برگزاری همایش هتل ماریوت در شهر کویت است و همه امکانات اجرایی به نظر می‌رسد.

قراخانلو تاکید کرد: 190 مقاله از بیش از 17 کشور آسیایی و چهار کشور غیر آسیایی دریافت شده است. تمام مقاله‌ها مورد داوری قرار گرفته است و بیش از 45 نفر از اعضای خانواده ورزش آسیا را به عنوان سخنران در نظر گرفتیم. سطح مقالات و سخنرانی‌ها روی هم نوید برگزاری یک کنگره عظیم علمی کاربردی را می‌دهد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه هدف اصلی برگزاری این کنگره صرفا پرداختن به مسایل علمی محض نیست، به ایسنا گفت: سخنرانان و مقالاتی را انتخاب کرده‌ایم که بتوانند مشکلی از مشکلات ورزش آسیا را مرتفع کنند.

قراخانلو افزود: جلسات بحث و گفت‌وگو در پایان هر بخش از سخنرانی‌ها در نظر گرفته شده و سعی کرده‌ایم که تمام افراد علمی و تجربی بتوانند به بحث و تبادل نظر بپردازند. یک گروه با تجربه نیز مسوول شده است تا برداشت‌های لازم را از آنچه در کنگره مطرح می‌شود ارایه داده و پیشنهادات و نکات ارزشمند کاربردی را یادداشت کرده و به صورت یک مجموعه درآورد. این مطلب خمیرمایه اصلی را برای تدوین برنامه راهبردی و بلندمدت توسعه ورزش در آسیا تشکیل خواهد داد.

مدیر کمیسیون ورزش آسیا اظهار کرد: در واقع در پایان این کنگره جریان تدوین برنامه بلندمدت ورزش آسیا شروع خواهد شد. همچنین از دل این کنگره افراد مناسب برای عضویت در آکادمی ورزش آسیا شناسایی می‌شود. این آکادمی نیز در پایان برگزاری کنگره رسما آغاز به کار خواهد کرد و وظیفه هدایت علمی ورزش آسیا را به عهده خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: جای خرسندی است که ایرانی‌ها بیشترین مشارکت را از نظر ارسال مقالات به خود اختصاص داده‌اند و کشور چین در جایگاه دوم قرار دارد.

قراخانلو گفت: این کنگره 12، 13 و 14 مارچ برگزار شده و ژاک روک، تمام روسا و دبیران کل کمیته‌های ملی المپیک کشورهای آسیایی و نمایندگان آکادمی علمی ورزش آسیا در آن حضور خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها