سینما 2008

یامادا هشتاد ویکمین فیلمش را می‌سازد

فارس: یوجی یامادا، کارگردان مشهور ژاپنی هشتاد و یکمین پروژه سینمایی خود را ژانویه 2009 در توکیو جلوی دوربین خواهد برد. یوجی یامادا، تازه ترین پروژه سینمایی خود را که یک درام خانوادگی با نام «برادر کوچک‌تر» است در استودیوهای کینوتا در توکیو جلوی دوربین خواهد برد.
کد خبر: ۲۲۶۵۲۲

رشد 250 میلیون دلاری گیشه روسیه

فارس: فروش سینمایی سال 2008 در روسیه چیزی حدود 800 میلیون دلار بوده که یک رقم عالی به شمار می‌رود. این رقم در سال 2007 چیزی نزدیک به 565 میلیون دلار بود. سرمایه‌گذاری هنری در روسیه جواب مثبت خود را داده است و سالن‌های سینما در این کشور رشد اقتصادی خود را افزایش می‌دهند. موفقیت فیلم‌های روسی و خارجی در گیشه نمایش باعث خشنودی سینماداران جدید و قدیمی روسیه شده است.

حضور شون پن در پالم اسپرینگز

ایسنا: شون پن، بازیگر و کارگردان آمریکایی به‌عنوان آخرین سینماگر دعوت شده به جشنواره فیلم پالم اسپرینگز در مراسم افتتاحیه این رویداد سینمایی حاضر می‌شود.  مراسم افتتاحیه این جشنواره باحضور سینماگرانی چون داستین هافمن و کلینت ایستوود روز 6 ژانویه (17دی) برپا خواهد شد.  بنا به اعلام ورایتی، شون پن در دوره قبلی این جشنواره با فیلم «به‌سوی توحش» به‌عنوان بهترین کارگردان جشنواره انتخاب و معرفی شده است و امسال جایزه‌ ویژه‌ای به خاطر یک عمر فعالیت مستمر هنری درعالم سینما از پالم اسپرینگز دریافت می‌کند.

مستند زندگی در تبعید رهبر مذهبی

فارس: تد هاگارد، رهبر سابق کلیسای انجیلی آمریکا موافقت کرده که به تبلیغ مستندی درباره زندگی در تبعید خود پس از رسوایی سال 2006 کمک کند. این مستند را الکساندرا پلوسی، دختر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا کارگردانی کرده و قرار است روز 29 ژانویه برای اولین بار پخش شود. هاگارد در پاییز 2006 پس از آشکار شدن یک رسوایی اخلاقی از ریاست اتحادیه ملی مسیحیان انجیلی استعفا کرد و همچنین از سمت روحانی ارشد کلیسای نیولایف کنار گذاشته شد.

ارواح گرسنه و افتتاح جشنواره رتردام

مهر: سی و هشتمین جشنواره فیلم روتردام با نخستین نمایش جهانی فیلم آمریکایی «ارواح گرسنه» به کارگردانی مایکل ایمپریولی آغاز می‌شود. هالیوود ریپورتر اعلام کرد، این اولین تجربه کارگردانی ایمپریولی فیلمنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و بازیگر است که برای بازی در نقش کریستوفر مولتیسانتی در مجموعه تلویزیونی موفق سوپرانوها تولید شبکه HBO شهرت دارد. استیو شیریپا، انجینیو الیس و نیک ساندو در ارواح گرسنه بازی می‌کنند و فیلم چند خط داستانی دارد که در 36 ساعت روی می‌دهد و در نهایت این داستان‌ها در یک نقطه به هم می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها