زندگی نمایندگی در 50 متر سوئیت‌

جام‌جم: در شرایطی که اعطای وام 100میلیون تومانی به نمایندگان هنوز هم خبرساز است، فارس گزارش داده که یکی از نمایندگان تهران در سوئیتی 50 متری زندگی می‌کند. مرتضی آقاتهرانی از نمایندگان تهران که در قم ساکن بود، پس از رای آوردن از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس هشتم، در یک سوئیت 50 متری در یکی از ساختمان‌های ستاد راهیان نور در تهران ساکن شد.این نماینده با 4 عضو دیگر خانواده خود در همین سوئیت زندگی می‌کند و از دریافت مبلغ 100 میلیون تومانی نیز امتناع کرده است.
کد خبر: ۲۰۹۴۸۹
البته اعطای این وام در درون مجلس هم مخالفان خاص خودش را دارد؛ روح‌الله حسینیان یکی از این مخالفان است که در گفتگوهایش از اعطای این وام ابراز ناخرسندی کرده است.

در مقابل موافقان اعطای این وام نیز معتقدند نمایندگان مجلس که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند، برای تهیه خانه و خودرو احتیاج به مبالغی دارند و این مبلغ به عنوان وام در اختیار نمایندگان قرار گرفته و از حقوق آنها کم می‌شود.

احمد توکلی نیز یکی از منتقدان این طرح است، اما او از زاویه‌ای دیگر به ماجرا می‌نگرد. توکلی که با این موضوع نامه‌ای را خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس نوشته، معتقد است نمایندگان بی‌نیاز باید این پول را بازگردانند.

او در نامه خود خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرده، هیات رئیسه مجلس باید از تمام نمایندگانی که بدون نیاز به مسکن یا خودرو 100 میلیون تومان پول دریافت کرده‌اند، بخواهد که این پول را بازگردانند.

توکلی با اشاره به بند 11 ماده 23 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس خاطرنشان کرد: حفظ شأن و منزلت و اقتدار مجلس، یکی از وظایف هیات‌رئیسه است. در جهت انجام این وظیفه و برای جبران آسیب‌ وارد شده، پیشنهاد می‌گردد که سخنگوی هیات‌رئیسه موضوع را بی‌کم و کاست و به شکل مشروح در جمع خبرنگاران کنجکاو و شجاع رسانه‌ها تشریح کند. باید به همه پرسش‌های جامعه که بر زبان خبرنگاران جاری می‌شود، پاسخ روشن و بدون مجامله داده شود و جریان این گفتگو در ساعات پربیننده سیما پخش شود.

محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس مجلس اما در گفتگو با مهر گفته که این [وام] حداقل امکاناتی است که می‌تواند در اختیار یک نماینده برای ایفای وظیفه نمایندگی قرار گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها