با شرط استفاده از تکنولوژی روز

میراث فرهنگی اصفهان: مترو از چهارباغ عبور کند

در صورتی که مسوولان مترو اصفهان از تکنولوژی روز برای حفر تونل استفاده کنند، می‌توانند از خیابان چهارباغ عباسی نیز عبور کنند.
کد خبر: ۲۰۶۴۹۵
احمد امین‌پور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در این باره به CHN گفت: گزینه انتخابی ما برای عبور مترو خیابان شمس‌آبادی است و هم‌اکنون نیز نقشه‌های مترو در دست مطالعه و بررسی است. حفر تونل با استفاده از روش‌های سنتی در زیر خیابان چهارباغ عباسی، می‌تواند لطمات زیادی به اثر مدرسه چهارباغ وارد کند، اما اگر از روش‌های نوین استفاده شود، می‌توان در زیر چهارباغ نیز تونل مترو حفر کرد.

 وی در ادامه گفت: این روش‌ها گرانقیمت بوده و به خاطر همین از آن خیلی استفاده نمی‌شود.»

 وی همچنین افزود:مسوولان متروی اصفهان از 3 سال پیش وارد محدوده خیابان چهارباغ بالا و پایین شده‌اند و در این محدوده حفر تونل روبه پایان است.

 وی گفت: انتقال خطوط مترو از چهار باغ بالا و پایین زمانی رخ داد که من عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بوده‌ام و به‌خوبی به‌خاطر دارم که این موضوع با تایید سازمان میراث فرهنگی انجام گرفت.

 این در حالی است که مسوولان سازمان میراث فرهنگی همواره از توقف مترو در محدوده چهارباغ خبر می‌دادند.

برای احداث یکی از ایستگاه‌های مترو در چهارباغ 3 سال پیش، بیش از صدها درخت در این محدوده قطع شد و هنوز هم پیگیری‌ها درخصوص قطع این درختان به جایی نرسیده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها