گروه بین‌الملل: مقامات رژیم‌صهیونیستی در راستای طرح یهودی‌سازی بیت‌المقدس این بار قصد دارند تا کنیسه‌ا‌ی بزرگ در نزدیکی مسجد الاقصی احداث کنند. به گزارش روزنامه القدس‌العربی ‌- چاپ لندن -‌ موسسه الاقصی با اعلام این خبر تاکید کرد کنیسه مذکور تنها 50 متر با مسجدالاقصی فاصله دارد و در خیابان الواد در بخش قدیمی بیت‌المقدس اشغالی احداث می‌شود. این کنیسه با گودال‌ها و حفره‌هایی که زیر مسجد الاقصی ایجاد شده ارتباط دارد و مقامات رژیم صهیونیستی سعی دارند تا برخی از درهای این کنیسه را به طور مستقیم در داخل اماکن مقدس متعلق به موقوفات اسلامی باز کنند.
کد خبر: ۲۰۴۸۲۹
اقدامات نهایی برای ایجاد این کنیسه شب و روز ادامه دارد و پلیس اسرائیل به ساکنان این منطقه نسبت به هر گونه مداخله در امور احداث این کنیسه هشدار داده است. تصمیم ساخت کنیسه یهودی به دو سال پیش و زمان سیطره سازمانی موسوم به عطیرات کوهینم بر بخشی از زمین‌های متعلق به موقوفات اسلامی باز می‌گردد.

موسسه الاقصی هدف از احداث این کنیسه را نزدیک‌تر شدن به مسجد‌الاقصی، در تنگنا قرار دادن مسلمانان و وادار کردن آنها به خروج از بخش قدیمی بیت‌المقدس و نهایتا پیشبرد طرح یهودی‌سازی بیت‌المقدس اعلام کرد.

طی روزهای اخیر اعلامیه‌هایی در شهر بیت‌المقدس توزیع شد که طی آن از فلسطینیان خواسته شده بیت‌المقدس را ترک کنند.

شیخ محمد حسین، مفتی بیت‌المقدس نیز با هشدار نسبت به انتشار و پخش این اعلامیه‌ها تاکید کرد سرزمین فلسطین سرزمین اسلامی است و در قرآن کریم نیز بر آن تاکید شده است.

وی همچنین نسبت به پیامدهای ناشی از احداث کنیسه بزرگ در نزدیکی مسجد الاقصی هشدار داده و تاکید کرد این قبیل اقدامات منطقه را به آتش می‌کشد و مقامات رژیم اشغالگر از اوضاع نابسامان داخلی فلسطین و مشغولیت‌های جهان در مبارزات انتخاباتی و مسائل مالی برای اجرای طرح‌های خصمانه‌شان علیه مردم فلسطین و مقدسات آنها استفاده می‌کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها