علی رغم پیشرفت‌های بسیار چشمگیر فناوری در دهه‌های گذشته، هنوز پزشکی عملا برحول محور تاریخچه و معاینه فیزیکی استوار باقی‌مانده است و اغلب مسائل بالینی را می‌توان با گرفتن یک شرح حال خوب و دقیق و معاینه فیزیکی حل کرد. به علاوه برای آینده نیز می‌توان پیش‌بینی کرد که معاینه بالینی در هر مرکز پزشکی پابرجا خواهد ماند.
کد خبر: ۱۸۷۹۶۷

 این کتاب شامل 52 گزارش موردی بسیار جالب و متنوع است  که نگارنده سعی کرده است با تاکید بر علائم مهم بیماری‌های شایع سیستم‌های مختلف بدن، دانشجویان را با طرح و یادگیری مسائل بالینی بر مبنای حل مساله آشنا کند.

این کتاب را انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد با تالیف دکتر اوون اپشتین و همکاران و ترجمه دکتر رضا قادری روانه بازار کرده است.

کتاب زمین‌

لیندا شواترز به همراه تصویرگر کتاب، بِوِرلی آرمسترانگ، کتاب خلاقانه‌ای برای آموزش مراقبت از زمین به کودکان به رشته تحریر درآورده است. او در این کتاب عبارات و اصطلاح‌های مورد نیاز در مطالعه محیط را با زبانی آسان برای کودکان شرح می‌دهد و سپس فعالیت‌هایی را برای درک این واژه‌ها پیشنهاد می‌کند. برای نمونه ضمن صحبت از باران اسیدی، راه‌هایی ساده برای اندازه‌گیری میزان اسیدیته در باران را ارائه می‌کند که می‌تواند به عنوان تکلیف درسی کودکان در روزهای بارانی مورد استفاده قرار گیرد.در واقع کتاب زمین روش‌های متنوعی را پیش روی کودکان، نوجوانان و خانواده آنها می‌گذارد تا در حین بازی و تفریح، چیزهایی درباره محیط زیست بیاموزند. در این کتاب نکته‌های جالب و ابتکارهای زیادی آمده است که کمک می‌کند بچه‌ها با محیط زندگی خودشان بیشتر آشنا شوند و یاد بگیرند چطور از کره زمین محافظت کنند.

چاپ اول این کتاب در سال 1386 توسط جهاد دانشگاهی مشهد روانه بازار شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها