علی سعیدلو معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: میزان صرفه جویی در سفرهای غیر ضروری کارکنان دولت در طول دوران دولت نهم در مقایسه با سه سال مشابه ،170 میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۱۸۷۲۴۶

به گزارش مهر ، سعیدلو با اشاره به مصوبه سال 1373 مجلس شورای اسلامی در خصوص بهینه سازی سفر های خارجی کارکنان دولت، یادآور شد: در این ارتباط هیئتی متشکل از نماینده رییس جمهور، معاونان وزراتخانه های اطلاعات و امور خارجه و همچنین دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر سفرهای خارجی کارکنان دولت ، نظارت دارند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه هیئت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت در نهاد ریاست جمهوری قرار داشته و هرهفته یکبار جلسه به منظور درخواست سفر از 52 دستگاه در معاونت اجرایی رییس جمهور تشکیل می شود، گفت : در طی سه سال فعالیت دولت نهم فضای مناسب جهت اعمال نظارت جدی تر فراهم شده و علیرغم انجام کلیه سفرهای مهم و ضروری دستگاهها نسبت به مدت مشابه ، صرفه جویی قابل ملاحظه ای انجام گرفته است .

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: میزان صرفه جویی بابت هزینه اقامت، غذ ا و سایر هزینه ها حدود 145 میلیار تومان می باشد. همچنین میزان صرفه جویی بابت عوارض خروج و بلیت حدود 25 میلیارد تومان است که در مجموع با برنامه ریزی و نظارت جدی و حذف سفرهای غیر ضروری در مدت سه سال 170 میلیارد تومان صرفه جویی شده است .

سعیدلو با بیان اینکه تمام سفرهای ضروری دستگاهها انجام می شود، خاطر نشان کرد: تلاش هیئت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت این است که سفرها برای انجام ماموریت های اصلی تسهیل و سفرهای غیر ضروری محدود گردد.

وی از آقایان فاکر و بلوکیان ، از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی به عنوان اعضای ناظر در این هیات قدردانی کرد .

گفتنی است آقایان نیکنام و مقیمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم به عنوان اعضای جدید ناظر برهیئت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت انتخاب شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها