فارس: فیلم سینمایی مشق شب به کارگردانی عباس کیارستمی روز جمعه 7 تیرماه ساعت 30/22 در قالب برنامه صد فیلم از شبکه 3 سیما پخش می‌شود. فیلم سینمایی مشق شب در سال 1367 ساخته شده و تحقیقی مصور درباره تکالیف شب بچه‌هاست. فیلم از زبان خود بچه‌ها به طرح این موضوع می‌پردازد. بی اطلاعی آنها از روش‌‌‌های جدید تدریس و سیاست‌‌‌های آموزشی در مدارس، مهم‌ترین مسائل در این زمینه هستند که در فیلم مطرح می‌شوند. برنامه صد فیلم به تهیه‌کنندگی فاطمه تهرانی و کارشناسی علی روحانی ساخته می‌شود.
کد خبر: ۱۸۴۱۸۸

معرفی نامزد‌‌های انجمن منتقدان سینما

مهر: اسامی نامزد‌‌های بخش جشنواره فجر دومین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران اعلام شد.

هیات‌‌‌های داوری انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران نامزد‌‌های بهترین آثار بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فجر را در چهار بخش به شرح زیر معرفی کردند:

بخش سینمای مستند: کودک دیروز خیال ساخته دلارام کارخیران، تینار ساخته مهدی منیری و جادوگر ساخته رضا درمیشیان.

بخش مستند کوتاه: روشنان ساخته محسن رمضانزاده، قدرت ساخته مهرناز اسدی و سیانوزه ساخته رخساره قائم‌مقامی.

بخش فیلم کوتاه: نقش ساخته شیما منفرد،‌ در خانه ساخته مریم مشکولی‌نیا و بومرنگ ساخته داریوش غریب‌زاده.

بخش بهترین فیلم بلند سینمایی: به همین سادگی ساخته رضا میرکریمی،‌ فرزند خاک ساخته محمدعلی باشه‌آهنگر، تنها دو بار زندگی می‌کنیم ساخته بهنام بهزادی، ریسمان باز ساخته مهرشاد کارخانی و دیوار ساخته محمدعلی طالبی.

بهترین کارگردان: رضا میرکریمی، بهنام بهزادی، محمدعلی باشه‌آهنگر، محمدعلی طالبی و مهرشاد کارخانی.

بهترین فیلمنامه: به همین سادگی،‌ تنها دو بار زندگی می‌کنیم،‌ فرزند خاک، دیوار و کنعان.

بهترین بازیگر مرد: رضا ناجی برای آواز گنجشک‌ها،‌ امین حیایی برای شب، علیرضا آقاخانی برای تنها دو بار زندگی می‌کنیم، محسن طنابنده برای استشهادی برای خدا و محمدرضا فروتن برای کنعان.

بهترین بازیگر زن: مهتاب نصیرپور برای فرزند خاک،‌ هنگامه قاضیانی برای به همین سادگی، گلشیفته فراهانی برای دیوار، ترانه علیدوستی برای کنعان و فاطمه معتمد‌آریا برای خواب زمستانی.

برگزیدگان این آثار بزودی معرفی شده و در جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران از آنان تقدیر می‌شود. جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران دوشنبه 10تیر در تالار وحدت برگزار می‌شود.

آواز گنجشک‌ها در جشنواره کارلوی ویواری

فارس: برگزارکنندگان چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلوی ویواری، اسامی فیلم‌های شرکت‌کننده در این دوره را اعلام کردند که در این میان نام سه فیلم ایرانی آواز گنجشک‌ها، سیانوزه و بودا از شرم فروریخت دیده می‌شود.

چهل‌وسومین جشنواره فیلم کارلوی‌ ویواری از چهارم جولای با نمایش فیلم چی شد؟ ساخته باری لوینسون در کشور چک افتتاح خواهد شد. 

در بخش افق نیز علاوه بر فیلم ایرانی آواز گنجشک‌ها ساخته مجید مجیدی، 27 فیلم دیگر از جمله نوری بتابان، ساخته مارتین اسکورسیزی محصول مشترک آمریکا و انگلستان، سپس او مرا یافت ساخته هلن هانت محصول آمریکا، تماشاچیان ساخته تام مک‌کارتی محصول آمریکا و مردی از لندن ساخته بلا تار محصول مشترک آلمان، مجارستان و فرانسه به نمایش در‌خواهد آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها