گروه جامعه: معاون سلامت وزیر بهداشت به مناسبت روز ملی سلامت و مردان با ابراز ناخرسندی از توجه ناکافی به سلامت مردان، این دسته از افراد جامعه را در معرض بسیاری از عوامل خطرزای سلامت دانست و اعلام کرد: حوادث ترافیکی در مردان 5 برابر بیشتر از زنان رخ می‌دهد.
کد خبر: ۱۶۰۲۳۷

 موید علویان در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: بسیاری از شاخص‌های سلامت در مردان نسبت به زنان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد؛ به طوری که متوسط امید به زندگی مردان کمتر از زنان برآورد می‌شود. همچنین عوامل مسبب ابتلا به بیماری‌های قلبی از جمله فشار و چربی خون، مردان را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی همچنین میزان اعتیاد در مردان را 10 برابر زنان برشمرد و یادآور شد: سقوط از بلندی نیز در مردان 3 برابر بیشتر از زنان رخ می‌دهد.
معاون سلامت وزیر بهداشت اذعان کرد: خودکشی، سوختگی، آسم، ایدز و هپاتیت نیز در مردان بیشتر از زنان مشاهده می‌شود. بنابراین باید با حساس کردن جامعه در ارتقای سطح سلامت مردم بکوشیم.

وی از سوی دیگر با اعلام این که 21 درصد مردان روزانه از دخانیات استفاده می‌کنند، تصریح کرد: 27 درصد این افراد نیز مبتلا به اضافه وزن و 7 درصد آنها چاق هستند.دکتر علویان اضافه کرد: در 40 درصد مردان نیز کلسترول خون 200 واحد و بیشتر مشاهده می‌شود که این از عوامل اصلی خطرزای سلامت به شمار می‌رود.


معاینه رایگان مردان‌


رئیس انجمن اورولوژی نیز اعلام کرد: روز پنجشنبه، دوم اسفند، پزشکان حاضر در 3300 مرکز درمانی سراسر کشور از طریق متخصصان اورولوژی و پزشکان عمومی، مردان داوطلب را به طور رایگان مورد معاینه و مشاوره قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا، حسینی در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران که به مناسبت فرارسیدن روز ملی سلامت تشکیل شده بود، گفت: از میان 500 فو‌ق‌تخصص اورولوژی کشور، 400 اورولوژیست برای معاینه و مشاوره رایگان مردان در محل مطب‌های خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: همچنین 2300 مرکز درمانی در روستاها، مردان را در این روز معاینه و مشاوره می‌کند.

وی با بیان این که علاوه بر مطب‌های پزشکان، تمام اورولوژیست‌های فعال در بیمارستان‌های دارای واحد اورولوژی در روز پنجشنبه به مردان خدمات رایگان ارائه می‌کنند، یادآور شد: همچنین در صورت تایید ستاد سلامت مردان در روز سلامت مردان نیز از طریق پزشکان عمومی و اورولوژیست‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند، مشاوره تلفنی ارائه خواهد شد.

رئیس انجمن اورولوژی همچنین با بیان این که در روز سلامت مردان مشاوره تلفنی از طریق این انجمن به متقاضیان ارائه می‌شود، اعلام کرد: مردان می‌توانند از طریق شماره 88526900 سوال خود را با مسوولان انجمن مطرح کنند.وی اذعان کرد: اسامی این دسته از پزشکان و همچنین اطلاعات مورد نیاز دیگر از طریق سایت انجمن اورولوژی به نشانی
www.iuanet.org  اعلام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها