تونی بلر در قتل دایانا دست داشت

محمد الفایض پدر دودی الفایض گفت: شاهزاده دایانا و دودی را به قتل رساندند. به گزارش بی‌بی‌سی، الفایض، صاحب فروشگاه بزرگ هارودز، گفت: تونی بلر نخست‌وزیر سابق انگلیس، M15 و M16 و سفیر انگلیس در فرانسه در توطئه قتل این دو دست داشتند.
کد خبر: ۱۶۰۲۰۳

وی گفت: «شاهزاده دایانا می‌دانست که پرنس فیلیپ و پرنس چارلز درصددند تا از شر او خلاص شوند.»

الفاید همچنین گفت: دایانه به او گفته بود حامله است و با پسرش نامزد کرده است. الفاید گفت: «من تنها کسی هستم که آنان این موضوع را به او گفتند.»

وی در پاسخ یان بورنت، مشاور تحقیقات مربوط به قتل دایانا و دودی که از او پرسید: «آیا مدعی است دایانا و دودی را سرویس‌های امنیتی انگلیس به دستور پرنس فیلیپ، دوک ادینبورگ (شوهر ملکه انگلیس) کشتند»، جواب داد: بله.

فایض همچنین گفت ماموران امنیتی در نقش کارکنان آمبولانس، سر مایکل جی سفیر وقت انگلیس در فرانسه و سر رابرت فلوئس شوهرخواهر دایانا همگی در توطئه قتل دایانا و دودی شرکت داشتند. وی گفت: پرنس چارلز (ولیعهد انگلیس و شوهر دایانا) نیز همدست این جنایتکاران بود به این امید که راه ازدواج خود را با «همسر کروکودیلی» خود یعنی کامیلا پارکز باولز،  هموار کند. صاحب هارودز همچنین درباره یادداشت لرد میشکان، وکیل طلاق داینا که پس از دیدار اکتبر 1995 نوشت، ابراز نگرانی کرد. در آن یادداشت نگرانی‌های دایانا درباره توطئه کشتن او در یک تصادف اتومبیل نوشته شده بود. پلیس فقط پس از این که پل بورل، سرپیشخدمت سابق دایانا، یادداشتی از دایانا ارائه داد که حرف‌هایی مشابه گفته بود که در دیلی میرور اکتبر 2003 چاپ شد، قبول کرد نامه فوق به مسوولان پزشکی قانونی داده شود. در آن زمان سر جان استیونس ریاست پلیس لندن را به عهده داشت.

الفایض گفت: این تاخیر باور او را تایید کرد که «پسرم و دایانا را کشته‌اند.»

الفایض در شهادت خود پرنس فیلیپ (شوهر ملکه انگلیس) را «نازی» و «نژادپرست» توصیف کرد و گفت: «زمان آن است که او را به آلمان، از جایی که آمده است، بازگردانند. وی افزود: می‌خواهید نام اصلی پرنس فیلیپ را بدانید: حتما با فرانکنشتین تمام می‌شود.

الفایض گفت: دایانا به وی گفته بود یک جعبه چوبی دارد و اگر اتفاقی برای او بیفتد باید محتویات جعبه علنی شود. اما پل بورل سر پیشخدمت دایانا، یا لیدی سارا مک کورکودیل، خواهر دایانا آن را سالم نگهداری نکرده بودند.

الفایض همچنین گفت: نمونه خونی که ظاهرا از هنری پل راننده – که او نیز در تصادف دایانا کشته شد – گرفته بودند، به این راننده فرانسوی تعلق نداشت. الفایض گفت: این جنایت به دستور سرویس‌های امنیتی احتمالا به وسیله جیمز آندرسون عکاس، که تاکنون مرده است، انجام شد.
وی همچنین گفت: M16 تریور ریس محافظ دایانا – تنها بازمانده تصادف پاریس – و دوستان او یعنی کیس وینگفیلد و بن مورل را علیه او تحریک کرد.

الفایض در جریان شهادت خود نسخه‌ای از روزنامه سان روز دوشنبه را داشت که در آن نوشته شده پل بورل گفت: او همه حقایق را دربازجویی نگفته است. وی (فایض) درباره بورل گفت: او اینجا در جایگاه شهود نشست و یک مشت دروغ بافت. مهم است که او را برای ادای شهادت بازگردانند.

ریچارد هارول، از پلیس لندن گفت: الفایض با طرح موضوع حاملگی دایانا حیثیت او را در زمان مرگ بر باد داده است.

وی افزود: از شاهدان بسیاری درباره حال دایانا پرسیده شده و شواهد نشان می‌دهد او نمی‌توانست حامله باشد.

الفایض جواب داد: همه شاهدانی که این را گفته‌اند بخشی از عوامل لاپوشانی کردن این جنایت بوده‌اند و به آنان گفته شده بود، چه بگویند.

مترجم: علی ایثاری کسمایی
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها