بازدید از برج ساعت تفلیس

در تفلیس، جاذبه‌های گردشگری متعددی برای تماشا وجود دارد که هرکدام با ویژگی‌های خاص خود شما را جذب می‌کنند. اما در این میان برج ساعت تفلیس شاید یکی از بهترین گزینه‌های باشد که با نمای عجیب و متفاوت خودنمایی می‌کند.
در تفلیس، جاذبه‌های گردشگری متعددی برای تماشا وجود دارد که هرکدام با ویژگی‌های خاص خود شما را جذب می‌کنند. اما در این میان برج ساعت تفلیس شاید یکی از بهترین گزینه‌های باشد که با نمای عجیب و متفاوت خودنمایی می‌کند.
کد خبر: ۱۴۶۴۳۹۶

اگر شما هم دوست دارید این برج جالب و خاص را از نزدیک ببینید، شاید بد نباشد که بعد از اطلاع از قیمت تور تفلیس و تهیه آن، خودتان را برای سفری جالب به یکی از شهرهای تاریخی جهان آماده کنید. در ادامه کمی بیشتر با این برج آشنا می‌شویم.

کمی درباره برج ساعت تفلیس

زمانی‌که برای اولین بار به این برج نگاه می‌کنید،؛ یک سازه بسیار قدیمی پیش چشم شما ظاهر می‌شود که گمان خواهید کرد قدمت آن به چند صد سال پیش برمی‌گردد. اما باید بدانید که برج ساعت تفلیس یک سازه جدید و مدرن است که در سال 2011 در منطقه Old Town تفلیس و کنار یک تئاتر ساخته شده است. بعد از اطلاع از قیمت تور تفلیس و زیبایی‌های متفاوت این شهر، شاید بد نباشد که برای تعطیلات به این شهر سفر کنید و برج ساعت را از نزدیک ببینید.

ساخت این برج خاص که حدود 4 سال طول کشیده، در سال 2015 افتتاح شده و در همان ابتدا محبوبیت بالایی را بدست آورده است. علاوه بر آن طراحی برج به‌قدری زیبا و منحصربه‌فرد است که همه را جذب خود می‌کند. اما در کنار طراحی زیبا، یکی از جذابیت‌های برج، فرشته‌ای است که در ساعات مشخصی از روز از دل آن بیرون می‌آید و با زدن ضربه به صفحه ساعت، صدای گوش‌نوازی تولید می‌کند. همچنین همه روزه در ساعات 12:00 و 19:00 آهنگ چرخه زندگی پخش می‌شود که دیدن آن نیز هیجان‌انگیز است.

سازنده برج ساعت تفلیس کیست؟

برج ساعت را شخصی به نام Rezo Gabriadze طراحی کرده که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین استادان نمایش‌های عروسکی در جهان شناخته می‌شود. البته بیشتر نمایش‌های شهر تفلیس نیز توسط او نوشته شده است. این هنرمند برای ساخت برج ساعت کاشی‌های دست‌ساز استفاده کرده که در کمتر سازه‌ای می‌توانید نمونه آن را مشاهده کنید.

زمانی که این برج را می‌بینید، در نگاه اول ممکن است این حس در شما ایجاد شود که برج از قرارگیری چند قسمت جدا روی هم تشکیل شده است؛ اما اینطور نیست. این سازه که طراحی کج و فوق‌العاده‌ متفاوتی دارد نمادی از ساختمان‌هایی است که بر اثر زلزله ویران شده‌اند. به همین دلیل با دیدن برج شاید این حس در شما ایجاد شود که هر لحظه ممکن است تخریب شود. به صورت کلی Rezo Gabriadze ، سازنده این برج یکی از خلاق‌ترین طراحان جهان است که با کمترین امکانات یکی از عجیب‌ترین ساختمان‌های جهان را ساخته و امروزه افراد زیادی برای دیدن این برج به شهر تفلیس سفر می‌کنند.

برج ساعت تفلیس کجاست؟

برج ساعت تفلیس کجاست؟

برج ساعت تفلیس در محله Old Town در خیابان شاولتی قرار گرفته است. دسترسی به این منطقه با استفاده از تاکسی یا ماشین‌های شخصی امکان‌پذیر است. بااین‌حال بهترین مسیر برای رسیدن به برج ساعت تفلیس این است که ابتدا خود را به خیابان ارکل دوم برسانید و بعد به خیابان شاولتی بروید. بازدید از برج ساعت گرجستان به صورت 24 ساعته امکان‌پذیر است و محدودیت زمانی ندارد.

بهترین فصل سال برای بازدید برج ساعت

شهر تفلیس زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و خشکی دارد. به همین دلیل سفر در دو فصل سال ممکن است تجربه بدی را به شما منتقل کند. با توجه به شرایط آب‌وهوایی شهر تفلیس پیشنهاد بهتر این است که سفر به تفلیس و بازدید از برج ساعت را به فصل بهار و اوایل پاییز موکول کنید تا در هوایی مناسب و معتدل بتوانید تمام جاذبه‌های تفلیس مانند برج ساعت را تماشا کنید.

جاذبه های گردشگری اطراف برج

جاذبه های گردشگری اطراف برج

اگرچه برج ساعت به‌تنهایی زیبایی و جذابیت متفاوتی دارد، اما بعد از بازدید از این برج می‌توانید به جاهای دیدنی که در اطراف آن قرار دارند سری بزنید و از دیدن آن‌ها نیز لذت ببرید. در فاصله چند قدمی از برج ساعت یک کلیسای قدیمی وجود دارد که بازدید از این کلیسا را بیشتر به کسانی توصیه می‌کنید که در کنار علاقه به آثار تاریخی دوست دارند جاذبه‌های مذهبی تفلیس را نیز از نزدیک مشاهده کنند.

علاوه بر آن سالن نمایشی در کنار برج قرار گرفته که در آن نمایش‌های تئاتر و نمایش‌های عروسکی خارق‌العاده‌ای اجرا می‌شوند. البته ذکر این نکته نیز مهم است که هر روز در ساعت 7 بعدازظهر، نمایش عروسکی در کنار برج اجرا می‌شود و زمان خوبی برای دیدن نمایش‌های جذاب و معروف در سفر به شهر تفلیس است.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری خاص در کنار برج ساعت خیابان شاولتی است که قدم زدن در آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این خیابان نیز شاهد ساختمان‌هایی خواهید بود که در هیچ نقطه‌ای از جهان وجود ندارد و لحظاتی خاطره‌انگیز برای شما می‌سازند. درعین‌حال این خیابان و سازه‌های موجود در آن یک انتخاب عالی برای عکاسی هستند تا از بهترین لوکیشن برای ثبت لحظات حضور خود در تفلیس استفاده کنید. درنهایت باید به پل صلح اشاره کرد که یکی از بهترین سازه‌های تاریخی در اطراف برج است در فاصله 10 دقیقه‌ای از آن قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم که دیدن این پل تاریخی و خاص را به‌هیچ عنوان از دست ندهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها