مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد:

گلدهی باغات شلیل پیش رس در میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی بابل پیش‌بینی کرد؛

تولید 5000 تن هلو و شلیل در بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از پیش بینی تولید بیش از پنج هزار تن هلو و شلیل در این شهرستان در سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۳۷۰۱

 به گزارش جام جم آنلاین مازندران، محسن آهنگری از پیش بینی تولید 5 هزار و 100 تن هلو و شلیل در باغ های بارور شهرستان بابل در سالجاری خبر داد.

 

مدیر جهاد کشاورزی بابل تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از 2 هزار و 500 تن هلو و 2 هزار و 600 تن شلیل در 365 هکتار باغ های این شهرستان برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

 

وی با بیان اینکه خاک مناسب درختان هلو شلیل و زهکشی خوب آن، بر رشد آنها تأثیر گذار است، گفت: نیاز آبی این درختان زیاد است و این نیاز در زمان میوه دهی بیشتر هم شده، تنش خشکی درختان هلو و شلیل در این مقطع زمانی باعث کم آب شدن میوه ها می شود، از طرفی غرقاب شدن خاک این درختان هم می تواند منجر به پوسیدن ریشه ی آنها شود. 

 

این مسئول با اشاره به اینکه برای درختان هلو و شلیل چهار نوع هرس به نام های هرس های باردهی، جوانسازی، تنک کردن، فرم دهی  انجام می شود، تصریح کرد: هرس باردهی به منظور بالا بردن کیفیت و تعداد محصولات طی دوران بلوغ درخت انجام می شود، هرس جوانسازی عمر درخت را طولانی تر می کند، هرس فرم دهی باعث شکل دادن به اسکلت درخت می شود و تنک کردن یعنی حذف بخشی از محصول برای بالا بردن باقی محصولات است.

 

وی در خاتمه یاد آور شد: هلو و شلیل سرشار از انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین‌های ب 1، ب 2 و آ و مواد معدنی، آنتی اکسیدان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها