محیط برای قاچاق باید ناامن باشد

الیاس نادران ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گستردگی سطح قاچاق کالا و ارز در کشور، قاچاق در سطح خرد، قاچاق عمده و قاچاق کلان و سازمان یافته و شبکه ای را از سطوح قاچاق برشمرد.
کد خبر: ۱۴۴۹۹۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا، وی در همایش کمیسیون های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همه سطوح و با بیان این که اگر قاچاق در سطح فردی صورت گیرد و گسترده نباشد، آثار مخرب چندانی بر اقتصاد کشور نخواهد داشت ، گفت: آثار مخرب قاچاق در سطح عمده بر اقتصاد کشور قابل توجه است و باید آن را پیگیری کرد.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه در حال حاضر گریبانگیر اقتصاد کشور ماست ، قاچاق کلان و سازمان یافته است که عده ای با تشکیل یک شبکه و سازمان در نهادهای اجرایی ، قوه قضاییه و حتی نهادهای غیرحاکمیتی نفوذ کرده و از طریق شبکه به قاچاق کالا اقدام می کنند.
نادران افزود: مبارزه با این سطح از قاچاق دشوار است ؛ چراکه به شناسایی دقیق نیازمند است و به دلیل نفوذ افراد در جاهای مختلف برخورد با آنها مشکل است ، چون همین افراد مانع برخورد می شوند.
وی اختلالات در بازار، ناامنی اقتصادی ، آسیب رساندن به اشتغال و تولید ملی را از پیامدهای قاچاق کالا و ارز در کشور برشمرد و اظهار کرد: تبدیل شدن قاچاق به یک فرهنگ عمومی و از بین رفتن قبح آن ، از دیگر این پیامدهاست.
رئیس کمیسیون مشترک بررسی الزامات لایحه اصل 44 قانون اساسی با اشاره به راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با تاکید بر این که ما به ساز و کارهای مکمل هم نیاز داریم ، تصریح کرد: باید محیط برای فعالان قاچاق ناامن شود.
وی تاکید کرد: در حوزه اقتصادی باید از اهرمهای اقتصادی برای مبارزه پایدار با قاچاق استفاده شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه وجود مجموعه قوانین و مقررات برای مبارزه با قاچاق را یادآور شد و خاطرنشان کرد: وجود قانون مالیات بر ارزش افزوده و عملی کردن نظام مالیات بر ارزش افزوده و فاکتورنویسی ، اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی برای رهاسازی دولت از تصدی در امر اقتصادی و مبارزه با پولشویی و نقل و انتقالات حسابها از جمله ساز و کارهای مناسب در زمینه سالم سازی و شفاف سازی اقتصادی و ارتقای سطح اقتصاد سالم در کشور است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها