کارشناس حوزه روابط بین الملل:

باید تکلیف را با اسراییل یکسره کرد

در گفتگو با یک دیپلمات مطرح شد

قدرت بازدارندگی اسرائیل تضعیف شده است

یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه تردیدی نیست که امروز قدرت بازدارندگی رژیم اشغالگر تضعیف شده و به حداقل ممکن رسیده است، گفت: سال‌ها قبل بِن‌گوریون، نخست‌وزیر و نظریه پرداز اسرائیل پیش بینی کرده بود که در صورت پایان یافتن قدرت بازدارندگی، نظام صهیونیستی نابود خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۴۱۸۰۹

محسن پاک آیین در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه فرسایشی شدن جنگ غزه علاوه بر کاهش توان تسلیحاتی و افزایش شمار تلفات در بعدی دیگر و در قالب تشدید اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی هم خود را نشان می‌دهد، گفت: با توجه به شرایط کنونی در عمل رژیم صهیونیستی دچار یک روند فرسایشی شده است.

وی ادامه داد: روندی که علاوه بر تبعات مخرب امنیتی؛ تاثیرات بسیار بدی بر اقتصاد، تجارت و معیشت این رژیم وارد کرده و هزینه‌های گزاف دیگری را برای اشغالگران در پی دارد.

وی گفت: البته پس از حضور مجدد بنیامین نتانیاهو در جایگاه نخست وزیری رژیم صهیونیستی، پیش بینی می‌شد که دیدگاه‌های افراطی وی جنگ جدیدی را علیه مردم بی دفاع فلسطین رقم زند و دیری نگذشت که این پیش بینی به وقوع پیوست.

پاک آیین با بیان اینکه شکست رژیم صهیونیستی یک واقعیت انکار نشدنی است، گفت: طی چند ماه اخیر و قبل از آغاز طوفان الاقصی شاهد تظاهرات و اعتراضات مختلفی در اسراییل بوذیم که به نظامیان هم کشانده شد تا حدی که مقامات امنیتی سابق رژیم صهیونیستی هشدار دادند که ممکن است در آستانه فروپاشی ارتش باشیم.

این دیپلمات پیشین کشورمان تاکید کرد: شکست رژیم صهیونیستی یک واقعیت انکار نشدنی است، آن‌ها هم در زمین و هم در رابطه با جنایاتی که علیه مردم غزه انجام دادند و ویرانی که به جا گذاشتند حیثیت و اعتبار این رژیم در دنیا و حامیان این رژیم را از بین بردند.

وی گفت: تردیدی نیست که امروز قدرت بازدارندگی رژیم اشغالگر تضعیف شده و به حداقل ممکن رسیده است. سال‌ها قبل بِن‌گوریون، نخست‌وزیر و نظریه پرداز اسرائیل پیش بینی کرده بود که در صورت پایان یافتن قدرت بازدارندگی، نظام صهیونیستی نابود خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد اتفاقات درون رژیم صهیونیستی به خصوص ضعف مفرطش در مقابل جهاد اسلامی، گروهها، محور‌مقاومت و… مسیر زوالش را تسریع بخشیده و امیدواریم هر چه زودتر شاهد فروپاشی این رژیم باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها