تقابل پورتو و لورکوزن برای بقا در لیگ قهرمانان

دوئل سردار و مهدی

مدیران اینترمیلان و سرمربی‌اش سیمونه اینزاگی در نقل و انتقالات تابستانی چندان دست به جیب نشدند و تنها و مهم‌ترین کارشان بازگرداندن روملو لوکاکو از چلسی بود. آنها تصور می‌کردند با برگشت این مهاجم بلژیکی که دو فصل قبل سهم مهمی در قهرمانی نراتزوری داشت، می‌توانند بار دیگر در کورس باشند.
کد خبر: ۱۳۸۲۰۷۴
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
اما حالا و با گذشت ۸هفته از سری A در فصل جدید، اینتر هشت امتیاز از صدر جدول عقب افتاده و تازه‌ترین شکست‌شان هم مقابل رم رقم خورد.

نگاهی به روند اینتر در فصل جاری فوتبال ایتالیا به خوبی نشان می‌دهد که آن‌ها از همان ابتدا در قامت یک تیم قهرمان نبودند و مقابل تیم‌های بزرگ و رقبای اصلی به راحتی امتیاز از دست داده‌اند. آبی‌های شهر میلان ابتدا به آبی‌های رم، پایتخت ایتالیا یعنی لاتزیو باختند. بازی مهم و سخت بعدی مقابل قرمز‌های همشهری بود که میلان هم از پس اینزاگی و شاگردانش برآمد. این بار نوبت لیگ قهرمانان بود که یک مسابقه مهم و سخت برای اینتر باشد. بایرن مونیخ هم نماینده ایتالیا را مغلوب کرد. در ادامه آن‌ها در دو مسابقه آسان به برتری رسیدند و این تصور به وجود آمد این تیم در حال بازگشت به فرم خوب خودش است، اما اودینزه آماده این فصل جلوی رویاپردازی نراتزوری را گرفت و با یک شکست ۳ گله به نایب قهرمان فصل قبل ثابت کرد برای مسابقات مهم توانایی کسب نتیجه ندارند.

اینتر، سرمربی تحت فشارش و بازیکنان مورد انتقادش آماده بودند تا از فرم تنزل پیدا کرده رم استفاده و با شکست مورینیو در ورزشگاه خانگی ثابت کنند می‌توانند از مسابقات مهم و سخت هم با دست‌پر بیرون بیایند. با این حال شنبه شب و در ورزشگاه خانگی‌شان جوزپه مه‌آتزا، مردان دیگری به جز اینتری‌ها قابلیت‌های خود را ثابت کردند. اسمالینگ ثابت کرد هنوز هم می‌تواند به تیم‌ملی انگلیس و جام‌جهانی قطر امیدوار باشد، مورینیو ثابت کرد تیمش از قهرمانی پا پس نکشیده و رم هم به اینتر ثابت کرد حتی در خانه خودش هم در برابر رقبای مهم و قدرتمند امنیت ندارد. یکی از مشخصات این فصل اینتر، تزلزل خط دفاعی این تیم بوده است. شاگردان اینزاگی تا این جای فصل فقط موفق شده‌اند مقابل اسپزیا، تورینو و ویکتوریا پلژن دروازه تیم‌شان را بسته نگه دارند. آن‌ها در تمام بازی‌های بیرون از خانه این فصل لیگ گل خورده‌اند و در کنار زدن ۱۴گل در ۸مسابقه ۱۳گل خورده‌اند و آمار فاجعه‌باری را به ثبت رسانده‌اند. این در حالی است که نراتزوری فصل گذشته با همین بازیکنان تا پایان فصل و هفته سی و هشتم ۳۲گل خورده در کارنامه داشت. اینتر فصل پیش موفق شد دومین خط دفاع موفق لیگ را داشته باشد و در این فصل بیشتر ضعف‌های این تیم به امور دفاعی مربوط می‌شود و دومین خط دفاع ضعیف لیگ را در اختیار دارد. این تغییر در حالی روی داده که باشگاه برای حفظ ستاره‌های مهم خط دفاع خود مانند الساندرو باستونی و میلان اشکرینیار تمام توانش را به کار برد و اینزاگی از حیث مهره چیزی کم ندارد.

همین شرایط باعث شده تا نفس‌های دوران کاری اینزاگی روی نیمکت اینتر به شماره بیفتد و خبرگزاری‌های ایتالیایی در حال پوشش خبر‌های لحظه‌ای از تغییرات احتمالی در کادر فنی آبی‌های شهر میلان باشند. اینزاگی ممکن است فقط چند ساعت دیگر برای زندگی به عنوان سرمربی اینتر فرصت داشته باشد، زیرا با شکست در تمام مسابقات مهم این فصل، جز ناامیدی و نداشتن اعتماد به نفس برای باشگاه و شاگردانش چیزی به ارمغان نیاورده است. او اگر باز هم با فرصت کوتاهی مواجه شود، مجبور است با ارائه یک بازی خوب مقابل بایرن ثابت کند می‌تواند تیمش را احیا کند و اگر این گونه نشود و صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان برای اینتر دشوار شود، دیگر شانس چندانی برای ابقای مرد ایتالیایی روی نیمکت نرآتزوری نخواهد بود.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها