با حضور امام جمعه ایلام صورت گرفت:

۲۰ زندانی نیازمند محکوم مالی از زندان آزاد شدند

با حضور استاندار، رییس کل دادگستری و فرماندهان سپاه و انتظامی استان

هشت زندانی محکوم مالی از زندان آزاد شدند

در مراسمی با حضور بهرام نیا استاندار ایلام، دهقانی رییس کل دادگستری، سردار شاکرمی فرمانده سپاه استان، سردار القاصی مهر فرمانده انتظامی استان، اصلانی بازرس کل استان، طاهری مدیرکل کمیته امداد و دیگر مسئولین استانی، هشت زندانی محکوم نیازمند مالی از زندان آزاد شدند.
کد خبر: ۱۳۵۶۶۱۱
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ مجید احسانی مدیرکل زندان های استان ایلام گفت: از سال گذشته تا کنون ۳۶۹ زندانی محکوم مالی با همت خیرین و همکاری انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

وی افزود: فلسفه خدمت در زندانبانی اسلامی، اصلاح و تربیت با هدف بازگشت سالم زندانیان به جامعه است و محور این فرایند آموزه های دینی و قرآنی است.

رییس کل دادگستری استان نیز در ادامه گفت: زندان مرکزی ایلام پس از ۱۸ سال با تلاش جمعی و همت جهادی مراجع قضایی، مسئولین زندان و دیگر مسئولین به خارج از شهر منتقل شد و این مهم در راستای حقوق شهروندی مردم شریف استان و زندانیان انجام گرفت.

دهقانی گفت: تلاش ما بر این است که زندانیان جرائم غیر عمد را از زندان آزاد کنیم و با اجرای طرح های پایش و غربالگری پرونده های قضایی زندانیان، جمعیت کیفری را کاهش دهیم.

سردار شاکرمی نیز در این مراسم اذعان داشت: سپاه استان با همکاری مسئولین زندان در آزادی زندانیان سهیم است و حتی با اهدا بسته های معیشتی از خانواده های زندانیان نیازمند حمایت می کند.

وی گفت: آزادی زندانیان محکوم مالی و تلاش برای حل مشکلات آنان از نشانه های رافت نظام اسلامی است که نتایج مثبتی را به دنبال دارد.

بهرام نیا استاندار ایلام در سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام به تحمل حبس آن امام همام به دلیل مبارزه با ظلم و فساد اشاره کرد و گفت: به یاد امام هفتم(ع) و با تلاش خیرین همیشه در صحنه، گرد هم آمدیم تا تعدادی از زندانیان را از زندان آزاد کنیم.

وی ضمن تقدیر از مسئولین زندان و مراجع قضایی افزود: زندانیان در مدت حبس به خودسازی و تزکیه بپردازند و با الهام از علوم قرآنی بازگشت سالمی به جامعه داشته باشند.

استاندار ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی و کرامت انسانی در زندانبانی اسلامی مشهود است و همین امر تفاوت نظام زندانبانی اسلامی را با دیگر کشورها رقم می زند.

بهرام نیا افزود: به حقوق زندانیان و خانواده های آنان توجه شده است و بستر اصلاح و بازپروری در زندان فراهم است.

وی ضمن تقدیر از مدیرکل و مسئولین زندان و نحوه ارائه خدمت به زندانیان و خانواده های آنان، گفت: ما امروز در زندان دیدیم زندانیان تحت تعلیم علوم قرآنی و دینی قرار می گیرند و برای حل مشکلات آنان تلاش جهادی صورت می گیرد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها