گزارش پشت صحنه از برنامه «خانه زیبای من» كه جمعه‌ها از شبكه ۲ پخش می‌شود

تغییر دکور به سبک ایرانی

نشست خبری عوامل برنامه «ویدئوچک» شبکه ورزش برگزار شد

«ویدئوچک» الگوی موفق برنامه‌سازی

عوامل برنامه «ویدئوچک» با حضور در واحد روابط‌عمومی صداوسیما پاسخگوی سوالات مخاطبان شدند و سپس در نشست خبری این برنامه حضور پیدا کردند.
کد خبر: ۱۳۵۳۰۶۷

به گزارش جام جم، در این نشست خبری عبدا... روا مجری، پوریا ملک‌آبادی مدیر تولید شبکه ورزش، اسماعیل جعفرعلی مدیر تولید و یگانه عصاری مشاور رسانه‌ای برنامه حضور‌داشتند. عوامل این برنامه بیش از یک ساعت پاسخگوی سوالات مخاطبان شدند و در بدو ورود به اتاق کنفرانس و دیدن عکس روسای دوره‌های مختلف سازمان صداوسیما با هم درباره روسای قدیمی صحبت و اظهارنظر کردند و حمید خواجه‌نژاد، مدیر روابط‌عمومی معاونت سیما آغازگر مراسم شد و توضیحاتی را درباره این‌که این برنامه چهار سال است که پخش می‌شود ارائه داد.

نگاه مثبت مردم به ویدئوچک

پوریا ملک‌آبادی، مدیر تولید شبکه ورزش سیما در ابتدای مراسم گفت: برنامه ویدئوچک عمری چهارساله دارد و با وجود تغییر مدیریت شبکه وقفه‌ای در پخش این برنامه ایجاد نشده و همچنان با اقبال و رغبت زیادی از جانب مدیران و مخاطبان روبه‌رو است و به همین دلیل به‌طور مستمر روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: بعضی شبکه‌ها با برخی برنامه‌ها شاخص می‌شوند. ویدئوچک یکی از برنامه‌های شاخص شبکه ورزش است و این اتفاق مهمی است که یک برنامه سال‌ها بتواند با یک قوتی روی آنتن بماند که نشان از خلاقیت و وقت‌گذاشتن و اتفاق ویژه‌ای می‌دهد که برنامه رقم می‌زند. از طرفی آقای روا خودش طناز و باذوق و خلاق است و همیشه هم به‌روز بوده و بسیار هم آدمی بانمک و دوست‌داشتنی است.

عبدا... روا، مجری برنامه نیز در این نشست با قدردانی از فرصتی که روابط‌عمومی سازمان در اختیار این گروه قرار داد گفت: خوشبختانه اغلب تماس‌ها مثبت بود که البته این نوع بازخورد را پیش‌بینی می‌کردم. چون همیشه این انرژی خوب را در کوچه و خیابان از مردم می‌گیرم و همین نگاه مثبت مردم برای ما روحیه‌بخش است.

وی همچنین ادامه داد: ما تداوم برنامه را مدیون همراهی مدیران‌مان هستیم. چه در زمان مدیریت قبلی و چه مدیریت فعلی که همه برنامه را از خود می‌دانند و پای کار ایستاده‌اند. در برخی برنامه‌ها پیش‌آمده که در خود سازمان به ما اعتماد نداشتند و برخی مدیران همراهی چندانی با برنامه نمی‌کردند اما درباره برنامه ویدئوچک اتفاقات مثبتی افتاده است. خاستگاه گروه برنامه‌سازی ویدئوچک خاستگاه اجتماعی است. در اصل ما برنامه‌سازهای صرفا حرفه‌ای ورزشی نبودیم. با موضوع ورزشی برنامه اجتماعی می‌سازیم.

روا درباره واکنش‌ها نیز توضیح داد: وقتی یک برنامه دیده شده و حرفش شنیده می‌شود، غالبا حساسیت‌هایی را نیز در پی دارد. در برخی مواقع روسای فدراسیون‌ها، ورزشکاران و شرکت‌های خصوصی از ما به خاطر نقدهایمان به دادگاه رسانه شکایت کردند اما خوشبختانه در بسیاری از مواقع به مراحل پایانی دادرسی نرسیده است. بااین‌حال بخش اعظمی از دلگرمی ما این است که این برنامه در فضای مجازی پخش می‌شود و حتی در سایت‌های غیرورزشی هم موج ایجاده کرده است.

ویدئوچک، عضوی از خانواده ماست

اسماعیل جعفرعلی، مدیر تولید برنامه هم درباره تماس‌های مردمی گفت: صحبت بی‌واسطه با مردم برای من اتفاق جذابی بود. مردم واقعا مخاطبان هوشمندی هستند و به نکات بسیار ریز هم در برنامه دقت می‌کنند اما بیشتر سوال می‌کردند چرا حامی مالی ندارید؟ چون اگر داشته باشید بیشتر دیده می‌شوید یا این‌که به نکاتی درباره دکور اشاره می‌کردند که برای من جالب بود.

وی درباره برنامه هم عنوان کرد: گروه اصلی برنامه و ساختار اصلی آن در طول این چهار سال حفظ شده و این برنامه دیگر جزئی ازخانواده ما شده و همه دوستش داریم و صادقانه برایش کار می‌کنیم.

یگانه عصاری، یکی از نویسنده‌ها و مشاور رسانه‌ای برنامه هم توضیحاتی ارائه داد و گفت: خوشبختانه مردم انرژی مثبتی به برنامه دادند و از ما خواستند همچنان برنامه را ادامه بدهیم. بنابراین از گزارشگران عزیز و ورزشکاران درخواست می‌کنیم که بیشتر سوتی بدهند تا ما بیشتر با آنها شوخی کنیم! ما تلاش می‌کنیم تمام اخبار را هر روز رصد کنیم و به جدیدترین و داغ‌ترین اخبار بپردازیم.

عبدا... روا در ادامه درباره تاثیرات برنامه در دیده‌شدن او بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دلگرمی‌های ما این است که نه‌فقط در شبکه ورزش که این برنامه در پلتفرم‌های دیگر هم پخش می‌شود و مردم در فضای مجازی هم ما را دنبال می‌کنند و نسبت به برنامه عکس‌العمل دارند. من خودم را بچه تلویزیون می‌دانم و سال‌هاست که در این رسانه فعالیت می‌کنم. اما در ۱۱ سال ابتدایی اتفاق خاصی برای من نیفتاد، ولی این برنامه برای من موهبت داشت.

ملک‌آبادی هم توضیحات دیگری در این زمینه ارائه کرد و گفت: کار طنز در جامعه ما خیلی سخت است و مردم به این راحتی نمی‌خندند اما لازم است یک جاهایی نقد شوند و چه بهتر که این نقد با زبان طنز و چه بهتر با زبان عبدا... روا باشد.

از مسؤولان هم می‌خواهم کمی سعه صدرشان را بالا ببرند. از مردم هم می‌خواهیم سوژه‌هایشان را با ما به اشتراک بگذارند.

ارتقای محتوای برنامه

حسین قرایی، مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما نیز سخنانی را در این باره بیان کرد. وی با اشاره به جذابیت برنامه گفت: ما یک سری از برنامه‌ها را به صورت خانوادگی می‌بینیم و «ویدئوچک» از این دست برنامه‌هاست. خوشبختانه در نظرسنجی‌ها هم جایگاه خوبی دارد و با وجود سلایق رنگین‌کمانی در کشور این برنامه توانسته در میان مردم معدل خوبی کسب کند و به تعبیری تافته جدا بافته‌ای باشد. ضمن این‌که برنامه مدل رواست و آقای روا هم خیلی خوب از عهده آن برآمده‌است.

وی همچنین افزود: من خیلی دوست دارم در برنامه‌هایی از این دست زبان طنز فاخر هم بیان شود. ما وقتی حرف از طنز می‌زنیم ذهنمان بیشتر به سمت و سوی ادبیات می‌رود؛ در حالی که این طوری نیست. شما کاری کردید که در حوزه ورزش هم با نگاه طنز به آن نگاه می‌کنید. با توجه به خلاقیتی که از آقای روا دیدم، به نظرم می‌رسدکارهای جالب‌تر هم می‌توانید انجام بدهید و با صرف وقت بیشتر و مشورت گرفتن از کارشناسان و متخصصان این حوزه و حتی استادان دانشگاه هم می‌توانید محتوای این برنامه را ارتقا بدهید و از زبان شعر و نثر هم در حوزه فوتبال استفاده کنید. این برنامه اسم ممتازی دارد و می‌تواند الگوی موفقی هم باشد. پیشنهاد می‌کنم در برنامه از فضای نقیضه هم استفاده‌کنید.

در پایان این مراسم هم مدیرکل روابط‌عمومی دو کتاب از «مجموعه اشعار آغاسی» و کتاب «دانشگاه عمومی» را که از مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه صداوسیماست، به مجری این برنامه اهدا کرد و از همه عوامل ویدئو چک با اهدای هدایایی قدردانی شد.

زینب علیپور طهرانی/روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها