در پی انتقادات گسترده، فیسبوک اعلام کرد:

«اینستاگرام کودکان» فعلا به بازار نمی‌آید!

با انتشار خبر تولید «اینستاگرام کیدز» (Instagram Kids) که قرار بود نسخه‌ای اختصاصی از اپلیکیشن اینستاگرام برای کودکان باشد، انتقادات فراوانی از این طرح صورت گرفت که درنهایت باعث شد فیسبوک خبر از توقف کار بر روی ساخت این اپلیکیشن را اعلام کند.
با انتشار خبر تولید «اینستاگرام کیدز» (Instagram Kids) که قرار بود نسخه‌ای اختصاصی از اپلیکیشن اینستاگرام برای کودکان باشد، انتقادات فراوانی از این طرح صورت گرفت که درنهایت باعث شد فیسبوک خبر از توقف کار بر روی ساخت این اپلیکیشن را اعلام کند.
کد خبر: ۱۳۳۹۸۱۸
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از وِرج، فیسبوک امروز اعلام کرد توسعه اپلیکیشنی که «اینستاگرام کیدز» نام داشت را متوقف خواهد کرد. این اپلیکیشن موبایلی قرار بود نسخه‌ای از برنامه اشتراک‌گذاری عکس باشد که برای کودکان زیر ۱۳ سال طراحی می‌شود. آدام موسِری (Adam Mosseri)، رئیس اینستاگرام، امروز در یک پست وبلاگی این خبر را اعلام کرد و گفت که این شرکت متعلق به فیسبوک، کار بر روی محدودسازی اینستاگرام برای کاربران کم سن‌وسال را تحت نظارت والدین ادامه خواهد داد.

موسری در این پست وبلاگی، رسانه‌ها و منتقدان را به درک نادرست از هدف ساخت اپلیکیشن اینستاگرام کیدز متهم کرد. او نوشت: «این پروژه هرگز برای نوجوانان نبوده است، بلکه جامعه هدف آن را خردسالان و کودکان نوپا (۱۰ تا ۱۲ ساله) تشکیل می‌دادند.» او همچنین در توئیتی جداگانه اضافه کرد: «اخبار مربوط به این پروژه قبل از اینکه بدانند دقیقا چه اهدافی را دنبال خواهد کرد، به بیرون درز پیدا کرده است. مردم می‌ترسیدند بدترین اتفاقات رقم بخورد و ما نیز در آن مرحله پاسخ‌های کمی برای این انتقادات داشتیم. واضح است که ما باید زمان بیشتری را در این زمینه صرف کنیم.»

توقف توسعه این برنامه پس از آن صورت می‌گیرد که هفته گذشته «وال‌استریت ژورنال» مجموعه‌ای از گزارش‌های تأسف برانگیز را در خصوص فیسبوک منتشر کرد. این گزارش‌ها شامل داستانی بود که نشان می‌داد چگونه تحقیقات داخلی اینستاگرام مشخص کرده است این پروژه می‌تواند مشکلاتی که ممکن است برخی از دختران نوجوان داشته باشند را برای آن‌ها بدتر کند. فیسبوک می‌گوید این گزارش‌ها نتایج به‌دست آمده از مطالعات داخلی اینستاگرام را به‌شکل نادرستی منعکس کرده‌اند، اما این شرکت تاکنون از ارائه اطلاعاتی در جهت روشن کردن اذهان عمومی و همچنین مقابله با منتقدانش خودداری کرده است.

موسری در پست وبلاگ خود خاطرنشان می‌کند که گزارش وال‌استریت ژورنال سؤالات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است. وی معتقد است انتقاداتی که درگذشته وجود داشتند، اینستاگرام را به‌سمت اضافه کردن تعدادی از ویژگی‌های مربوط به «جلوگیری از زورگویی» (Anti-bullying) سوق دادند؛ همچنین امکان «کاوش» (Exploring) نیز یکی از ویژگی‌هایی است که در همین مسیر به اینستاگرام اضافه شد تا شاید بتواند کاربران را تشویق کند که برای لحظاتی از اپلیکیشن جدا شده و استراحت کنند! (این بخش از صحبت‌های موسری در پاسخ به انتقاد وال‌استریت ژورنال در رابطه با «اعتیادآور» بودن اینستاگرام بیان شده است.)
 
«اینستاگرام کودکان» فعلا به بازار نمی‌آید!

توسعه نسخه جدیدی از اینستاگرام که قرار بود مختص کاربران نوجوان باشد، با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد. فیسبوک در پاسخ به این انتقادات اعلام کرد که تا پیش از این نیز نوجوانان به فعالیت‌های آنلاین مشغول بوده‌اند و بهتر است عملکرد آن‌ها تحت نظارت باشد. این شرکت همچنین گفت که در نسخه جدید از این اپلیکیشن، کودکان در معرض هیچگونه تبلیغاتی قرار نخواهند گرفت، اما با این حال نیز منتقدان اینستاگرام هنوز قانع نشده‌اند.

کاترین مونتگومری (Kathryn Montgomery)، استراتژیست ارشد مرکز دموکراسی دیجیتال، در ماه آوریل اعلام کرد: «فیسبوک ادعا می‌کند ایجاد یک نسخه از اینستاگرام برای کودکان، به حفظ امنیت آن‌ها در بستر آنلاین کمک می‌کند، اما هدف واقعی این شرکت گسترش تجارت بسیار پُرسود خود و جذب جمعیتی از مخاطبان جوان‌تر است تا در این فضا کودکان را تحت تبلیغات شدید و گسترده تجاری قرار دهد. این موضوع یک تهدید جدی برای حفظ حریم خصوصی افراد و همچنین سلامت و آرامش ذهنی آن‌ها خواهد بود.»

موسری در حساب توئیتر خود یادآور می‌شود که منتقدان نباید اقدام اینستاگرام برای توقف توسعه برنامه مربوط به کودکان را به‌عنوان یک امتیاز و نشانه‌ای از شکست این پروژه بدانند. وی علاوه‌ بر تأکید بر روی نادرست بودن این طرز فکر، می‌افزاید: «من باور دارم که والدین ترجیح می‌دهند فرزندانشان نسخه‌ای از اینستاگرام را در اختیار داشته باشند که متناسب با سن آن‌ها طراحی شده است و همچنین اجازه نظارت بر عملکرد کودکان را به آن‌ها می‌دهد؛ اما برخی در تلاش هستند که نگرانی‌های آن‌ها را کوچک جلوه دهند! ما باید به این حق والدین احترام بگذاریم و در مسیر ایجاد آن حرکت کنیم.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها