6 دلیل برای برگزار نشدن المپیک توکیو ؛

به هیچکدام از اینها نمی ارزد!

المپیک توکیو چند روز دیگر آغاز می شود. المپیک بزرگ ترین و معتبرترین رویداد ورزشی در جهان به شمار می رود.
کد خبر: ۱۳۲۷۲۴۳

به گزارش جام جم آنلاین ، اما داستان این المپیک با تمام المپیک های قبلی فرق دارد.

شیوع ویروس کرونا باعث شده تا مخالفت های زیادی با آن وجود داشته باشد.

برخی این المپیک را سرمنشا یک موج عظیم کرونا در جهان می دانند.

حتی برخی از ورزشکاران شرکت کننده در این تورنمنت نیز چنین نظری دارند.

دلیل برای برگزار نکردن المپیک زیاد است. با هم شش دلیل مهم برای برگزار نشدن آن را مرور می کنیم:

 

1-ساده ترین دلیل برای برگزار نکردن المپیک این است: همه گیری کرونا. قطعا رویداد عظیم ورزشی المپیک باعث تجمعات زیادی خواهد شد ، حالا هر چقدر هم که قوانین محدود کننده وجود داشته باشد. کارشناسان پیش از این هشدار داده بودند که المپیک می تواند سرمنشا موج های جدید کرونایی در کشورهای شرق آسیا باشد و سپس دامنه وسیع و غیرقابل کنترل آن به بسیاری دیگر از کشورها برسد.

 

2-دلتا ؛ دلیل ساده بعدی همین ویروس جهش یافته است که دیگر به عنوان ویروس غالب شناخته می شود و همه آن را می شناسند. دلتا بسیار مسری است و رویداد المپیک به عنوان ابزاری جهت تسریع آن معرفی می شود. تا همین الان هم چند تست کرونای دلتا در دهکده برگزاری رقابت ها مثبت اعلام شده است.

 

3-ترکیب خطرناک واریانت ها. چند روز پیش یک مجله علمی گزارشی منتشر کرد که در آن به این اشاره شده بود که ترکیب ویروس های جهش یافته دلتا، بتا، گاما، دلتاپلاس، آلفا، لامبدا و ... در جریان برگزاری رقابت های المپیک منجر به یک فاجعه خواهد و سوپرویروسی بسیار خطرناک و کشنده تر تولید خواهد کرد. دانشمندان در گزارش خود نوشته بودند که حضور افراد مختلف از ملیت های مختلف باعث می شود جهش یافته های متعددی به توکیو سفر کنند که ترکیب این واریانت ها بسیار خطرناک است. تصور کنید اگر مثلا دلتا با آلفا با هم ترکیب شوند و واکنش خطرناکی ایجاد کنند چه می شود؟

 

4-مردم ژاپن بسیار مخالف هستند. حتی اگر چیزی به نام کرونا هم وجود نداشت وقتی تا این اندازه مردم یک کشور با برگزاری رویدادی در کشورشان مخالف هستند باید منتفی شود. آخرین نظرسنجی از مردم ژاپن نشان داد که 80 درصد آنها مخالف برگزاری المپیک در کشورشان هستند. تا امروز نیز تجمعات اعتراض آمیز متعددی در سطح کشور برگزار شده است و پیش بینی می شود در طول برگزاری رقابت ها این تجمعات اعتراض آمیز چند برابر هم شود.

 

5-صرفه اقتصادی ندارد. در تاریخ المپیک هیچ دوره ای به اندازه المپیک توکیو بهره کم اقتصادی نداشته است. در واقع این المپیک حتی به اندازه یک چهارم المپیک قبلی هم درآمد نخواهد داشت. بسیاری از شرکت ها از اسپانسری رقابت ها کنار کشیده اند و دولت ژاپن تا امروز هم خسارات کلانی را متحمل شده است. المپیک توکیو در واقع المپیک خسارت هاست.

 

6-تماشاگر ندارد. مگر می شود رویدادی مثل المپیک تماشاگر نداشته باشد؟ حالا که تماشاگر ندارد برای چه باید برگزار شود؟ این یکی از مهم ترین مسائلی است که مسئولان برگزاری رقابت ها به عنوان چالشی بزرگ با آن روبرو شدند. برای پیشگیری از کرونا رویداد المپیک این دوره بدون حضور تماشاگران خواهد بود و تصمیم در اینباره قطعی است. تنها اشخاص مهم و مقامات بلندپایه سیاسی در این رویداد عاری از هیجان تماشاگر خواهند بود.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها