وزیر ارتباطات در رونمایی از پارک فناوری اطلاعات مطرح کرد:

مشهد؛ قطب فناوری کشور

پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور طی مراسمی با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در طبقه چهارم پست مرکزی استان در مشهد رونمایی شد
کد خبر: ۱۳۲۱۰۲۴

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم که با حضور مدیرعامل پست کشور، استاندار و جمعی از فعالان حوزه فناوری و دیجیتال کشور برگزار شد، گفت: مشهد امروز به قطب فناوری در کشور و در خراسان رضوی تبدیل شده است.

محمدجواد آذری جهرمی اظهار کرد: ادارات دولتی برای بعضی کارمندان مانند ملک پدری است، به صورتی که وقتی بازنشسته هم می‌شوند، باید پسرش جایگزین شود تا نسلش ادامه پیدا کند و از طرف دیگر ساختمان ادارات هم مانند ملک پدری است و اگر مدیری بیاید و ساختمان اضافه کند، مدیر خوبی است اما اگر ساختمانی را بفروشد، لعنت اول و آخر را برای خودش و پدر و مادرش خریده است. ساختار اجرایی برخی ادارات دولتی در ایران چنین است. در بعضی از دوره‌ها بنا به نیاز، ظرفیت‌هایی در کشور ایجاد شده است، مانند دهه ۶۰ و ۷۰ که در هر جایی یک مدرسه و دانشگاه ساخته شد و در یک بازه زمانی هم نهضت ساختمان‌سازی در کشور بوده که اکنون دیگر کارایی ندارد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: زمانی، شبکه سیمی بوده و نیاز به این ساختمان‌ها شاید وجود داشته اما الان فیبرنوری آمده است و دیگر نیازی نیست ولی کسی جرئت ندارد به این ساختمان‌ها چپ نگاه کند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: در این پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات با قابلیت ۵۵ فعالیت استارت آپی استقرار دارند که دو شرکت، شتاب دهنده هستند.
سید حسن هاشمی افزود: این پارک متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در مساحت ۶ هزار مترمربع متعلق به شرکت پست خراسان رضوی واقع شده است.
وی ادامه داد: در این پارک که مرکز توسعه دیجیتال به شمار می رود،  تولید و صادرات محتوا و خدمات ابری (ذخیره سازی اطلاعات) و امنیت صورت می گیرد. با راه‌اندازی این پارک اشتغال زایی برای دو هزار و ۵۰۰ نفر فراهم شده است.
محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه افتتاح پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات در مشهد در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که چه زمانی با فیلترینگ خداحافظی خواهیم کرد و چه کسانی باید این اجازه را بدهند، گفت: از انقراض فیلترینگ‌ در کشور می‌توانیم سخن بگوییم ولی نمی‌دانم چه زمانی با این واژه خداحافظی خواهیم کرد.
 
آذری جهرمی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای برپایی انتخابات الکترونیک در کشور گفت :طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، بسته‌های هدیه‌ 7 گیگابایتی به متقاضیان اهدا شد که هفت میلیون نفر این بسته‌ها را دریافت کردند و برخی بسته‌های ویژه نیز برای نامزدها نظیر استودیوهای مجازی و شبکه‌های آی. تی. تی فراهم شد.
وزیر ارتباطات تأکید کرد: شبکه ارتباطی برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد و در این  زمینه تمام اقدامات نگهداری و توسعه که احتمال اختلال در شبکه را دربردارد در روز ۲۸ خرداد متوقف‌شده است.
به گفته وی، نگرانی‌هایی از بابت قطعی برق وجود دارد، چراکه این قطعی‌ها روی کیفیت شبکه تازه تأسیس اثر مستقیم دارد اما به‌منظور تأمین برق از طریق ژنراتور برای سایت‌های اصلی پیش‌بینی‌های لازم انجام ‌شده است.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها