وزارت بهداشت این هفته اعلام کرد که تمام شهرستان‌ها از وضعیت قرمز و خیلی پرخطر کرونا خارج شده‌اند اما همچنان ۱۸ شهرستان نارنجی بوده و ممنوعیت تردد و سفر به آن‌ها برقرار است.
کد خبر: ۱۳۰۲۳۶۶

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، طبق آخرین به‌روزرسانی نقشه پراکنش ویروس کرونا در کشور، آشوراده، بندرگز و نوکنده در استان گلستان، میانکاله، خلیل‌شهر، بهشهر، نکا، کیاسر، ساری، بابل، بابلسر، فریدون‌کنار، آمل، محمودآباد، فیلبند، الیمستان، رینه، پلور و تمام محدوده کوه دماوند، رویان، چمستان، یوش و بلده، سیاه‌بیشه، مرزن‌آباد، نوشهر، تنکابن، مازیچال، اشکور، نشتارود، کتالم، سادات‌شهر، چابکسر، کلاچای، رودسر، رامسر، جواهرده، قائم‌شهر و چالوس در استان مازندران، و سیاه‌کل و لاهیجان در استان گیلان از جمله مناطق توریستی و معمولا پرسفر در کشور هستند که همچنان در وضعیت «پرخطر» برای سفر بوده و محدودیت و ممنوعیت تردد به آن‌ها برقرار است. جریمه سفر به این مناطق نیز طبق آخرین اعلام ستاد ملی کرونا ۵۰۰ هزار تومان است.

استانداری مازندران نیز ۲۱ دی‌ماه پس از کاهش محدودیت ترددهای بین شهری، در نامه‌ای به مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان، فعالیت تمام مراکز گردشگری و اقامتی در شهرهای نارنجی و قرمز را تا اطلاع بعدی، ممنوع اعلام کرد و یادآور شد: هیچ‌گونه عدول و تخطی از مصوبات ملی و استانی درخصوص فعالیت زیر ظرفیتِ اکنون، کمتر از ۲۵ درصد در این‌گونه واحدها در استان قابل پذیرش نیست.

 

آخرین محدودیت‌های سفر

محدوده مناطق پرخطر کرونا که در نوار شمالی کشور متمرکز شده است


با وجود کاهش مبتلایان کرونا در سایر شهرها، وزارت بهداشت همچنان وضعیت استان‌های مازندران، گیلان، تهران، البرز، همدان، آذربایجان غربی، اردبیل و گلستان را شکننده و سفر به این مناطق را پرخطر اعلام کرد اما هنوز محدودیت تازه‌ای برقرار نشده است.

با وجود این هشدارها و اعمال محدودیت تردد در برخی نقاط کشور، اما گزارش‌های آماری مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای، از هفت درصد افزایش ترددهای جاده‌ای در بازه زمانی ۲۳ دی‌ماه تا دوم بهمن‌ماه به نسبت سال گذشته، خبر می‌دهد. در این فاصله با کاهش محدودیت تردد بین‌شهری، یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۳۲ وسیله نقلیه در جاده‌ها تردد کرده‌اند و بیشترین سفرها به سمت استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، قم، خراسان رضوی و هرمزگان بوده است.

استان هرمزگان نیز با توجه به افزایش سفرها به جزایر جنوبی از جمله قشم و کیش اعلام کرد که از این هفته تا اردیبهشت ۱۴۰۰ مانع تردد خودروها با پلاک غیربومی و گردشگران در تمام این استان خواهد شد، هرچند هنوز از چگونگی اعمال این محدودیت‌ها با توجه به برقراری پروازها و حرکت قطارها به سمت این استان، خبری نیست.

وزیر بهداشت نیز نسبت به موج سفرهایی که به سمت استان هرمزگان راه افتاده ابراز نگرانی کرده و گفته است: ما نگران موج سفرهای آینده هستیم. یکی از دغدغه‌ها در استان هرمزگان، سفرهای سنگین به جزایر جنوب کشور بود. وقتی ویروس جهش‌یافته به چرخش درآید، بسیار خطرناک است.

اما محدودیت در حمل و نقل عمومی همانند گذشته است و طبق تاکید وزیر راه و شهرسازی و ستاد ملی مقابله با کرونا، ناوگان ریلی، جاده‌ای و هوایی ملزم به تکمیل فقط ۶۰ درصد از ظرفیت هستند و باید از پذیرش بیماران کرونایی خودداری کنند.

آخرین محدودیت‌های سفر

پراکنش جغرافیایی ویروس کرونا در کشور، نقشه در چهار بهمن به‌روزرسانی شده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها