باقالی دارای فواید زیادی است، اما افراد باید در خرید آن‌ها از گاری‌ های غیر مجاز به علت وجود بیماری های گوناگون دقت کنند.
کد خبر: ۱۲۹۵۳۷۹

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد الحوفی، استاد علوم غذایی اظهار کرد: لوبیا و باقالی به عنوان یک غذای مفید دارای مزیت های زیادی مانند احساس سیری بوده و برای کاهش وزن بسیار مفید است، همچنین منبع پروتئین گیاهی، فیبر و کربوهیدرات محسوب می شود.

این استاد علوم غذایی نسبت به خرید باقالی از گاری های خیابانی به دلیل آسیب جدی ناشی از آن هشدار داده و گفت: فروشنده باقالی آبی همراه خود ندارد که بتواند ظروف را بشویو و به همین علت این موضوع منبع بسیار خطرناکی برای انتقال بیماری در افراد به حساب می آید و ممکن است به همه بیماری های دستگاه گوارش منجر شود.

او افزود: در دراز مدت، این عادت بد منجر به این می شود که فرد روزانه حبوبات مورد نیاز خود را از همین گاری های خیابانی دریافت کند؛ بنابراین در معرض آلودگی، دود اتومبیل، آب ناپاک و بسیاری از سموم دیگر قرار می گیرد و بیماری های خطرناک را به بدن خود منتقل کند.

الحوفی در ادامه صحبت های خود گفت: میکروب های مضر دو نوع هستند؛ یک نوع میکروبی که حامل سموم هستند و یک نوع دیگر میکروب هایی هستند که باعث بیماری می شوند و در دراز مدت، موجب وخامت عملکرد کبد می شوند.

باقالی فروش خیابانی، منبع بیماری است

این استاد علوم غذایی تاکید كرد: به غیر از اینكه باقالی سیار می تواند همه میكروب ها را همراه داشته باشد، ممكن است فروشنده آن نیز خود منبع بیماری باشد؛ زیرا او فاقد گواهی بهداشت است و مجاز به فروش در خیابان نیست. این اقدامات بهداشتی مخرب در نظر گرفته می شود.

الحوفی گفت: حتما باقالی را در خانه یا مکان هایی که مجوز دارند مصرف کنید و دارندگان بیماری های روده باید باقالی را بدون پوست بخورند؛ زیرا مصرف با پوست باعث مشکلات گوارشی و سوء هاضمه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها