در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش جام جم آنلاین، کامیلا بنبو از دانشگاه وندربیلت با جمع بندی تحقیقات فعلی در این زمینه می گوید: "هدف برای پرورش یک نبوغ آخرین کاری است که به هر والدینی توصیه می کنیم انجام دهد." وی می گوید ، با تمرکز بر نبوغ ، "می تواند منجر به انواع مشکلات اجتماعی و عاطفی شود."
بنابراین اگر گمان می کنید فرزندتان از نظر عقلی استعداد دارد ، در عوض چه کاری باید انجام دهید؟
چگونه به نبوغ کوچک خود کمک کنیم تا دنیا را تغییر دهد.
علم بیش از چهار دهه تلاش کرده است تا با مطالعه جوانان زودرس ریاضی ، جواب این سوال را پیدا کند. با استخدام بچه ها از طریق برنامه های غنی سازی تابستانی در جان هاپکینز و جاهای دیگر ، 5000 دانش آموز مستعد ریاضی را از طریق تحصیلات و مشاغل بعدی آنها پیگیری کرده است.
اول ، توانایی ذاتی برای نتایج زندگی بسیار مهم است .
جاناتان وای ، روانشناس در برنامه شناسایی استعدادهای درخشان دانشگاه دوک ، گفت: "چه بخواهیم و چه نخواهیم ، این افراد واقعاً جامعه ما را کنترل می کنند." "بچه هایی که در یک درصد برتر آزمون می گیرند ، تمایل دارند که به دانشمندان و دانشگاهیان برجسته ، مدیران عامل فورچون 500 و قضات فدرال ، سناتورها و میلیاردرهای ما تبدیل شوند."
دوم ، درخشانترین بچه ها واقعاً از فرصت های ویژه بهره مند می شوند. آنها ، همانطور که برخی از مربیان و والدین فکر می کنند ، فقط از خود مراقبت نمی کنند. در حالی که به نگرانی های اخلاقی تأکید بیش از حد بر آزمایش یا برچسب زدن زودرس بر روی بچه ها می پردازد ، همچنین چند پیشنهاد تحقیقاتی را برای کسانی که فکر می کنند چگونه بهترین حمایت را از بچه های با استعداد خود دارند ، ارائه می دهد.
کودکان را در معرض تجارب متنوع قرار دهید.
هنگامی که کودکی استعدادهای قوی از خود بروز می دهد ، فرصت هایی را برای رشد آنها فراهم کنید.
از نیازهای عقلانی و عاطفی پشتیبانی کنید. اما نگران نباشید که پیگیری کارهای پیشرفته تأثیرات منفی عاطفی یا اجتماعی خواهد داشت. "بسیاری از مربیان و والدین همچنان بر این باورند كه شتاب دهی برای كودكان مضر است - این امر به آنها آسیب اجتماعی می زند ، آنها را از كودكی دور می سازد و یا خلا دانش ایجاد می كند.
با ستایش از تلاش و نه توانایی ، به کودکان کمک کنید تا "ذهنیت رشد" را ایجاد کنند. "[دونا روان شناس رشد] متیوز ادعا می كند كه وقتی كودكانی كه در نزدیكی حد بسیار بالا و پایین دستیابی هستند ، احساس می كنند كه از نظر موفقیت در آینده ارزیابی شده اند ، این می تواند به انگیزه آنها برای یادگیری آسیب برساند و می تواند به آنچه كارول دوك ، روانشناس دانشگاه استنفورد می گوید ، ثابت باشد کلین توضیح می دهد که طرز تفکر ترغیب می شود ، به گفته دوک ، ترغیب به رشد فکری ، که در آن کودکان بر این باورند که مغز و استعداد فقط یک نقطه شروع است.
کودکان را به ریسک های فکری و گشودن در برابر شکست تشویق کنید.
برای رفع نیازهای کودک خود با معلمان کار کنید. دانش آموزان باهوش اغلب به مطالب چالش برانگیزتر ، حمایت اضافی یا آزادی یادگیری با سرعت خود نیاز دارند.
توانایی های کودک خود را آزمایش کنید. این می تواند از استدلال های والدین برای کارهای پیشرفته تر پشتیبانی کند ، و می تواند مواردی مانند نارساخوانی ، اختلال کمبود توجه / بیش فعالی ، یا چالش های اجتماعی و عاطفی را آشکار کند.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گروسی: مشکل تیم روحی و روانی است
شاهین بیانی در گفتوگو با «جامجم»: