مربا گل محمدی، از خوشمزه ترین مرباهای فصل بهار و تابستان

طرز تهیه مربای گل محمدی

برای گرفتن تلخی مربای گل محمدی به این صورت عمل کنید که گلبرگ ها را بجوشانید و با آب سرد آن ها را آبکش کنید، این کار را 2 بار انجام بدهید تا تلخی آن ها گرفته شود.
کد خبر: ۱۲۹۳۱۰۳

طرز تهیه  مربای گل محمدی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بیتوته

مواد لازم برای تهیه ی مربا گل محمدی :

گل محمدی تازه 500 کیلوگرم
شکر 1 کیلو 
آب 2/5 لیوان 
جوهر لیمو یا آبلیمو خیلی کم
هل در صورت تمایل به مقدار لازم

طرز تهیه  مربای گل محمدی

طرز تهیه مربای گل محمدی تازه :

ابتدا گل محمدی را پر پر کنید و با آب سرد بشویید و داخل صافی بریزید و روی پارچه پهن کنید تا کاملا خشک شوند. سپس شکر و آب را با هم مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید و گاهی اوقات آن را هم بزنید تا شکر داخل آب حل شود و بعد روی حرارت متوسط بگذارید تا بجوشد و کمی قوام بیاید. جوهر لیمو را اضافه کنید و بلافاصله گل ها را بریزید و حرارت را کم کنید. گل ها را با یک کفگیر فشار بدهید تا کاملا در شربت فرو روند و حدود 8 تا 10 دقیقه بجوشد. در صورت تمایل می توانید مقدار کمی پودر هل اضافه کنید. اجازه بدهید شربت قوام بیاید. گاهی اوقات دیواره های قابلمه را با فرچه مرطوب کنید تا دیواره های قابلمه شکرک نزند.

 

بعد اینکه مربا قوام آمد قابلمه ای بزرگتر را آب کنید و داخل آن یخ بریزید تا آب سرد شود سپس قابلمه ی گرم مربا را داخل آن قرار بدهید زمانی که یخ ها آب شدند و آب گرم شد باز یخ به داخل قابلمه بریزید تا مربا سرد شود. این شوکی که به مربا وارد می کنید باعث می شود مربا سریع تر خنک شود و سبب خوش رنگ شدن مربا می شود.

 

زمانی که مربا روی حرارت است رنگ آن کم رنگ است اما زمانی که به آن شوک وارد کردید باعث خوش رنگ شدن گلبرگ ها می شود و شربت سفید می ماند و گل ها خوش رنگ تر می شود و نیازی به رنگ خوراکی نیست.

 

بعد از اینکه مرباها خوب خنک شدند آن ها را داخل شیشه هایی تمیز و خشک بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها