jamejamsara
سرا زندگی کد خبر: ۱۲۸۳۵۱۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۹  |  ۱۸:۵۸

تنها راه کاهش وزن نخوردن مواد غذایی و غذا‌ها نیست، بلکه مصرف برخی غذا‌های خوشمزه مانند ماهی سالمون کمک ویژه‌ای به لاغری و کاهش وزن می‌کند.

title
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پارسینه ، همیشه یکی از سوالات پر تکرار و محبوب افراد چاق این است که چه بخوریم تا لاغر بشیم؟ در حالی که این افراد بهتر است این سوال را بپرسند که چه غذا‌هایی را نخوریم تا وزن ما کم شود؟ اما علاقه آن‌ها به غذا را نمی‌توان نادیده گرفت، این افراد لاغری خود را نیر در غذا خوردن می‌بینند.

البته باید اعتراف کرد که غذا جزء جدایی ناپذیر در زندگی ما است که یک لذت خدادادی می‌باشد، بنابرین در مرحله اول ما باید غذا بخوریم و سپس از آن لذت ببریم. در غیر اینصورت به اختلالات روانی مبتلا خواهیم شد. در این بخش از رژیم و تغذیه نمناک برخی از غذا‌ها را معرفی می‌کنیم که برای کاهش وزن و لاغری بسیار مناسب می‌باشند.


سالمون کباب شده با سالاد و سبزیجات برای کاهش وزن

ماهی هم به صورت کبابی و هم پخته شده روش خوبی برای کاهش وزن است. ماهی‌های روغنی مانند سالمون، تن یا ساردین را انتخاب کنید، زیرا چربی آن‌ها موجب سلامتی بینایی، پوست و موی شما می‌شود همچنین مدت زمان بیشتری پس از خوردن، احساس سیری می‌کنید. در تهیه ماهی خلاقیت به کار برید و با افزودن فلفل، آویشن، پونه، رزماری، شوید، جعفری و هر چاشنی و سبزی دیگری طعم خوبی به ماهی دهید. ۱۵ دقیقه زمان برای کباب کردن ماهی کافی است. ماهی را با سالاد و سبزیجات میل کنید تا خاصیت آن افزایش پیدا کند.

ماهی:

پروتئین برای هر کالری که جذب بدن می‌کند بیش از کربوهیدرات و چربی‌ها، احساس سیری ایجاد می‌کند بنابراین با دریافت کالری بیشتر از پروتئین‌ها نسبت به کربوهیدرات‌های سریع، موجب کاهش وزن بیشتری می‌شوید. هنگام انتخاب منابع پروتئینی، غذا‌های دریایی مانند ماهی بهترین منابع برای احساس سیری با کالری کمتر می‌باشد. این مواد غذایی دارای پروتئین بیشتر از کالری هستند مطالعه‌ای بر روی مردان با وزن طبیعی نشان می‌دهد که با دریافت پروتئین مساوی از گوشت گاو، مرغ و ماهی، افراد احساس سیری بیشتری با خوردن ماهی نسبت به گوشت گاو و مرغ داشتند. مطالعات دیگر نیز ماهی را به عنوان یکی از غذا‌های سرکوب کننده اشتها معرفی نموده اند. ماهی پخته شده و یا کبابی بهتر از ماهی سرخ شده است، زیرا کالری کمتری دارد.

در پایان این بخش از نمناک یک رژیم غذایی پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توان سریع، اما خوشمزه لاغر شد.

برنامه غذایی برای رژیم لاغری از وعده صبحانه تا شام

صبحانه:یک واحد میوه یا آب میوه؛ برای تامین ویتامین + نان سبوس دار + یک محصول لبنی کم چرب مانند پنیر و ماست؛ برای تامین کلسیم + نوشیدنی مناسب مانند چای، قهوه، آب میوه یا دمنوش‌های مورد علاقه؛ برای تامین آب بدن.

ناهار:ماهی یا تخم مرغ یا گوشت کم چرب + نان سبوس دار +سبزیجات با برگ سبز + پنیر

میان وعده عصر:یک واحد میوه یا یک پیاله ماست به همراه میوه‌های ریز؛ یا نان سبوس دار با پنیر کم چرب.

شام:ماهی یا مرغ یا تخم مرغ +سالاد سبزیجات + یک پیاله ماست + نان + یک واحد میوه.

میوه، جایگزین مناسبی برای دسر‌های شیرین و چرب است که کالری بسیاری را جذب بدن می‌کنند. در وعده شام نباید حجم مرغ یا ماهی زیاد باشد. هرگز نباید وعده شام را حذف کنید بلکه برای شام غذایی سبک باید مصرف شود.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
رازهای خونین در شمال‌ شرق افغانستان

رازهای خونین در شمال‌ شرق افغانستان

هفته گذشته طالبان یورش برق‌آسایی به شهرستان «مایمی» در شمال‌ شرق افغانستان داشت.این منطقه روی خط مرزی این کشور با تاجیکستان و در استان بدخشان قرار دارد.

اسبی در غبار آمد

اسبی در غبار آمد

در نخستین ساعاتی که خبر شهادت شهید محسن فخری‌ زاده را شنیدم، نوشتن یک مثنوی را آغاز کردم: «سواری بر زمین افتاد و اسبی در غبار آمد/ غروب از جاده دردا باز اسبی بی‌سوار آمد». تا پاسی از شب بیدار بودم و شعر را بازنویسی می‌کردم.

چرایی پیک زمستانی کرونا

چرایی پیک زمستانی کرونا

وزیر بهداشت اعلام کرد پس از پیک پاییزه کرونا، یک پیک زمستانی نیز خواهیم داشت که به‌خصوص در استان‌های جنوبی کشور، باعث افزایش شیوع بیماری می‌شود.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر