حرف‌های تکواندوکار ایرانی که حالا برای صربستان مبارزه خواهد کرد

خدابخشی: رفتن من مثل بقیه نیست!

مهدی خدابخشی هم رفت. رفت تا با تغییر تابعیت زیر پرچم کشور صربستان مبارزه کند! او یک سالی می‌شد که به اردوی تیم‌های ملی دعوت نمی‌شد.
کد خبر: ۱۲۳۶۲۵۹

البته خدابخشی مصدوم بود و ترجیح داد در این دوران به صربستان برود و در آنجا زندگی کند. اما ماجرا به همین سادگی‌ها نبود. یک پیوند عشقی با خبرنگاری صربستانی باعث شده بود خدابخشی به فکر مهاجرت بیفتد. خبرنگاری که مهندسی IT خوانده و حالا همسر تکواندوکار ایرانی است. ازدواجی که باعث شد صرب‌ها خیلی زود به مهدی تابعیت بدهند تا او از این پس با هوگوی کشور دیگری مبارزه کند، اما چرا خدابخشی این تصمیم را گرفت؟
از طریق یکی از دوستانش دقایقی با او حرف زدیم. او می‌گوید همه از جمله رئیس فدراسیون در جریان بودند و این طور نبوده که او یکدفعه تغییر تابعیت بدهد. خدابخشی می‌گوید: من با پولادگر جلسه داشتم و حرف‌هایم را به ایشان زدم. برای زندگی خودم برنامه‌ریزی کرده‌ام و پس از مطرح کردن حرف‌هایم با پولادگر و با رضایتی که از فدراسیون گرفتم این تصمیم عملی شد. ضمن این‌که طبق مکاتباتی هم که از طریق کمیته با فدراسیون جهانی داشتم، مشخص شد مشکلی پیش نخواهد آمد.
خدابخشی این را گفت و ادامه داد: بحث تغییر تابعیت این‌طور نیست که ملیتم را تغییر داده باشم. من تا آخرین روزی که نفس می‌کشم ایرانی هستم و ایرانی باقی خواهم ماند اما شرایط در تیم ملی، مصدومیت‌های خودم،وزنی که در آن ورزش می‌کنم و... باعث شد این تصمیم را بگیرم. نزدیک به یک سال است در صربستان زندگی می‌کنم و حالا تصمیم گرفته‌ام تکواندو را حرفه‌ای و در کنار همسرم ادامه بدهم. همسرم مسلمان است و از زندگی مشترک در کنار او خوشحالم.
خدابخشی در پایان گفت: من همیشه قلبم برای ایران می‌تپد و رفتنم مثل سایر ورزشکاران که پناهنده شدند نبود. همانطور که گفتم با آقای پولادگر که نگاه پدرانه‌ای داشت مشورت کردم و ایشان در این تصمیم خیلی من را کمک کرد. امیدوارم اتفاق‌های خوبی برای من، دوستانم و تکواندوکاران ایرانی بیفتد و بچه‌ها مدال‌های خوبی در تکواندو بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها