عذرا وکیلی:

برنامه کودک در رادیو ایران نباید بمیرد

«سلام کوچولو» عنوان مهم‌ترین برنامه رادیو است که حدود چهار دهه است با نسل‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۲۹۳۸

عذرا وکیلی، تهیه‌کننده و مجری این برنامه محبوب در گفت‌وگو با جام‌جم درباره حال و هوای این روزهای قصه‌گویی در رادیو بیان کرد: حال رادیو که خوب است، اما حال من خوب نیست. چون مدتی است به دلیل گرفتاری شخصی که برایم پیش آمده، نتوانستم برنامه کودکم را ادامه بدهم. امیدوارم خیلی زود بتوانم برگردم و کارم را ادامه بدهم. البته جوان‌هایی هستند که فکر می‌کنم بتوانند راه ما را ادامه بدهند. برنامه کودک در رادیو ایران نباید بمیرد. باید برنامه‌های کودک در رادیو ایران همچنان استوار بماند و نگرانی من در این مدت از این بابت است که مدتی است کار نمی‌کنم و امیدوارم بتوانم این برنامه را سرپا نگه دارم.
وی درباره حضور جوان‌ها در رادیو و فعالیت در زمینه برنامه‌های کودک نیز توضیح داد: من یک سری از برنامه‌های کودک رادیو را شنیده‌ام. اما نمی‌دانم بچه‌ها می‌توانند با چنین برنامه‌هایی ارتباط برقرار کنند و آن را می‌پسندند یا نه؟ چون ما تصویر نداریم که بتوانیم از جذابیت‌های بصری استفاده کنیم. از این رو شیوه کار در رادیو با تلویزیون خیلی متفاوت است. با نوآوری‌هایی که امروزه وجود دارد نمی‌دانم می‌توان شنونده را جذب کرد یا نه؟
وکیلی افزود: فکر می‌کنم اول باید بتوانیم با برنامه‌هایمان، بزرگ‌ترها را جذب کنیم تا آنها بتوانند بچه را پای رادیو بنشانند. چون برای بچه‌ها در رادیو برنامه ساختن اصلا کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل وظیفه بزرگ‌ترهاست که عادت رادیو گوش کردن را به بچه‌ها بیاموزند. به همین دلیل ما باید برنامه‌هایی را برای بزرگ‌ترها بسازیم که مورد توجه آنها قرار بگیرد و همین کار را سخت می‌کند. برنامه سلام کوچولو به این هدفش رسیده است و ما خیلی خوشحال بودیم که آن زمان پدر و مادرها هم شنونده برنامه بودند. به همین علت برنامه‌سازی برای بزرگ‌ترها خیلی سخت است. ما هم در آن دوران سختی‌های بسیاری کشیدیم تا توانستیم برنامه بسازیم و مورد توجه بچه‌ها و بزرگ‌ترهایشان قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها