حمله تروریستی به نفتکش ایرانی در نزدیکی بندر جده عربستان در حالی صورت گرفته که نخست‌وزیر پاکستان امروز به تهران می‌آید و فردا با مقامات عالی‌رتبه کشورمان دیدار می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۲۶۰۲

منابع رسمی در پاکستان، هدف از این سفر را پیشبرد ابتکار میانجیگری در منطقه خوانده‌اند. روزنامه پاکستانی داون به نقل از منابع آگاه (بدون ذکر نام) گزارش داد: عمران خان شامگاه شنبه وارد تهران خواهد شد و روز یکشنبه دیدار رسمی وی با دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران برگزار می‌شود، سپس وی تهران را به مقصد ریاض ترک خواهد کرد؛ جایی که عمران خان قرار است گفت‌وگوهایی با حاکمان سعودی داشته باشد.
منابع خبری پاکستان گفتند: عمران خان، ماه گذشته پیش از سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به ریاض رفت. در جریان چهارمین سفر نخست وزیر پاکستان به عربستان، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از طرف پاکستانی درخواست کرد برای تنش زدایی با ایران نقش‌آفرینی کند.
در تایید این اخبار رسانه‌های پاکستان می‌توان به دیدار اخیر عمران خان با رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد؛ دیداری که اولین برنامه حسن روحانی در این سفر بود و در همان ساعات اولیه حضور رئیس‌جمهور در نیویورک انجام شد.
روحانی در نشست خبری که در پایان سفر به نیویورک داشت، با تایید این‌که با عمران‌خان درباره روابط ایران و عربستان و ایران و آمریکا گفت‌وگو کرده است، افزود: نخست‌وزیر پاکستان مشغول پیگیری موضوع است و احتمالا مذاکرات دیگری هم بین عمران خان و مقام‌های ایرانی صورت بگیرد.
براساس اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد در راستای پیگیری همان موضوع است که امروز عمران خان به تهران می‌آید و برخی منابع آگاه در وزارت خارجه پاکستان هم به رسانه‌ها گفتند: هدف از سفر عمران خان به ایران و عربستان برای هموار شدن مسیر بهبود روابط میان دو کشور و جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه است.
نخست وزیر پاکستان اول اردیبهشت امسال هم به ایران سفر کرده بود. وی همچنین در قامت نخست‌وزیر تاکنون پنج مرتبه به عربستان سفر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها