توفان مهدی طارمی در دربی ایرانی لیگ پرتغال با یک هت‌تریک دلچسب

نفت ایران، پرنده‌ها را غرق کرد

هفته دوم لیگ برتر پرتغال کاملا زیر سایه درخشش ستاره ایرانی قرار گرفت. مهدی طارمی که در هفته اول روی نیمکت نشسته بود، در دومین بازی ریو آوه آن‌قدر درخشان ظاهر شد که همه کارشناسان فوتبال پرتغال، متفق‌القول به شماره 9 ایرانی ریو آوه پرداختند که خیلی ارزان به این تیم منتقل شده بود.
کد خبر: ۱۲۲۴۷۶۷

ریو آوه در هفته اول با یک گل مقابل فامالیکائو شکست خورد؛ اما آن بازی یک اتفاق ویژه داشت: درخشش مهدی طارمی تنها در 11 دقیقه. او در همان مدتی که در زمین بود، نگاه‌ها را به سمت خود برگرداند تا همه متوجه این بازیکن بلندقامت ایرانی بشوند. کادر فنی ریو آوه برای بازی دوم تصمیم درستی گرفت. کاروالیال سرمربی تیم گفته بود با توجه به آمادگی طارمی در تمرین و نمایش او در بازی اول این بازیکن را در بازی دوم به خدمت خواهد گرفت و از دقیقه اول بازی دوم همین کار را کرد.
ریو آوه این بار باید در زمین خود و مقابل دسپورتیوو آوس بازی می‌کرد. همان تیمی که این فصل مهرداد‌محمدی، بازیکن شایسته فوتبال ایران را به خدمت گرفته است. طارمی در ترکیب اولیه ریوآوه قرار گرفت و چشمان همه فوتبالدوستان پرتغالی را خیره کرد. او در دقایق 10، 22 و 52 گلزنی کرد و گل‌های زیبایی هم به ثمر رساند تا تیمش 3 بر صفر پیش بیفتد. تیم میزبان دو گل دیگر هم زد. نونو سانتوس (55) و فیلیپه آگوستو (75 - پنالتی) دیگر گل‌ها را به ثمر رساندند. گل پنجم ریو آوه از روی نقطه پنالتی و به دلیل خطایی بود که روی طارمی انجام شد. طارمی در گفت‌وگویی که دیروز با خبرنگار جام‌جم انجام داد، گفته بود شاید روزی، من پنالتی‌زن اول تیم بشوم. اگر پنالتی آوه به طارمی سپرده می‌شد، او در این بازی به اصطلاح فوتبالی‌ها پوکر می‌کرد و در جدول گلزنان لیگ پرتغال چهارگله می‌شد.
این بازی البته یک چهره سرشناس هم معرفی کرد؛ انزو زیدان پسر اول زین‌الدین زیدان اسطوره افسانه‌ای فوتبال فرانسه که در تیم‌های C، B و تیم اصلی رئال مادرید بازی کرد و بعد از حضوری کوتاه در آلاوز اسپانیا و لوزان سوییس، به آوس پیوست. انزو 24 ساله در دقیقه 77 تنها گل دسپورتیوو را زد تا سنگینی این شکست برای دسپورتیوو آوس کمتر شود.
آوه با این برد به رده هشتم صعود کرد تا به هفته‌های آینده امیدوار شود. ریو آوه شنبه 9شهریور یکی از سخت‌ترین بازی‌های این فصل را برگزار خواهد کرد. آوه باید در این روز از شهر ویادکانده به لیسبون برود و در ورزشگاه اسپورتینگ مقابل این تیم ریشه‌دار و قدرتمند بازی کند.
طارمی با کمک کی‌روش به پرتغال رفت
کارلوس کاروالیال، سرمربی ریو آوه در کنفرانس بعد از بازی مقابل دسپورتیوو آوس حرف‌های جالبی زد. او از دو نفر نام برد؛ کارلوس کی‌روش و ویاش بواش. کاروالیال پس از برد 5 بر یک تیمش و بعد از تمجید از مهدی طارمی گفت: «باید بگویم که این بازیکن باکیفیت، بر حسب اتفاق اینجاست. در شرایط طبیعی او بازیکنی نبود که ما بتوانیم از عهده خریدش برآییم چون بازیکنی در این سطح، بسیار بالاتر از قدرت مالی باشگاه ماست.
کارلوس کی‌روش و ویاش‌بواش نام‌های بسیار بزرگی در فوتبال پرتغال و دنیا هستند و هر دو نفر کمک کردند تا این بازیکن به تیم ما بیاید و من از این بابت خیلی خوشحالم. همه اعضای تیم ما خوشحال هستند که چنین بازیکنی در خدمت تیم است؛ اما خوشحالی بیشتر ما برای رشد قابل توجه تیم است. در گذشته در بازی‌های خانگی زجر فراوانی می‌کشیدیم و امشب به راحتی پنج گل زدیم.»

رسانه‌های پرتغالی: نفت ایرانی پرنده‌ها را غرق کرد
درخشش مهدی طارمی موجب به کار بردن عباراتی جالب از سوی رسانه‌های پرتغالی شد. نشریه آبولای پرتغال درباره طارمی نوشت: مهدی طارمی، با هت‌تریکش چهره برجسته میدان بود. با گلزنی او و سپس نونو سانتوس و فیلیپه آگوستو، ریوآوه اختلاف را آن‌قدر بالا برد که گلزنی انزو زیدان در فاصله 15 دقیقه به پایان مسابقه فایده‌ای به حال تیم آوس نداشت.
رکورد دیگر نشریه پرتغالی اما توصیف جالب‌تری درباره درخشش طارمی انجام داد: نفت ایران، پرنده‌ها (لقب آوس) را در خود غرق کرد. روند گلزنی خارق‌العاده طارمی از ابتدای نیمه‌اول آغاز شد و تا نیمه دوم ادامه داشت.

طارمی: امیدوارم بهترین‌ها را رقم بزنم
طارمی بعد از بازی مقابل دوربین شبکه اشپرت تی‌وی وان قرار گرفت و به زبان انگلیسی با گزارشگر این شبکه صحبت کرد. او که لحظاتی قبل از آن، جایزه بهترین بازیکن زمین را گرفته بود، گفت: خدا را شکر می‌کنم که پیروز شدیم. احساس خیلی خوبی دارم که در اولین بازی خانگی با نتیجه 5 بر یک پیروز از میدان بیرون آمدیم. امیدوارم این روند را ادامه دهیم.
طارمی در واکنش به این سؤال که آیا در ورزشگاه خانگی ریوآوه احساس بازی در خانه می‌کند و آیا اصلا به پرتغال عادت کرده است یا خیر، گفت: احساس بسیار خوبی دارم.
مردم اینجا بسیار مهربان هستند و آنها را دوست دارم. امیدوارم بهترین‌ها را برای این تیم به ارمغان بیاورم. امیدوارم بهترین‌ها را برای تیمم به دست بیاورم. ما در این مواقع همیشه می‌گوییم ان‌شاءا....

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها