وکیل محمدعلی نجفی دیروز پس از ابلاغ حکم به جام‌جم خبر داد

آغاز مذاکرات برای جلب رضایت

حکم قصاص نجفی در حالی صادر شده که وکلای او مذاکرات برای جلب رضایت اولیای دم را آغاز کرده اند.
کد خبر: ۱۲۲۰۷۷۱

حمیدرضا گودرزی، یکی از وکلای محمدعلی نجفی، دیروز پس از ابلاغ حکم به جام‌جم گفت: در ابتدا نمی‌توانستیم با اولیای دم مذاکره کنیم، اما بعد از جلسات دادگاه، موفق به مذاکراتی برای جلب رضایت با اولیای دم شدیم که هنوز به نتیجه نرسیده است. وی درباره انتشار اخباری مبنی بر رضایت با دریافت دیه میلیاردی گفت: همان‌طور که گفتم مذاکراتی با خانواده مقتول داشته‌ایم که به نتیجه نرسیده است. بنابراین مطالب منتشر شده را تایید نمی کنم. وی در خصوص رای دادگاه هم اظهار کرد: من و آقای نجفی معتقدیم که قتل به صورت غیرعمد بوده و در دادگاه هم تلاش کردیم آن را اثبات کنیم. حالا با صدور حکم دادگاه به آن اعتراض می‌کنیم و دلایل و مدارک خود را به دیوان‌عالی کشور ارائه می‌دهیم. توقعی که از دیوان عالی کشور داریم این است که به این اعتراض ما توجه کرده و نقایص را رفع کنند چرا که ما در این پرونده با ابهاماتی رو به رو بوده ایم.
یکی از وکلای اولیای دم هم در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال بخشش اولیای دم گفت: ما تلاش خواهیم کرد که باب مذاکره باز شود ولی شرایط صدرصدی وجود ندارد و خانواده استاد نسبت به تصمیم مهمی که می‌گیرند، مخیر هستند.احساس می‌کنیم که بعد از صدور حکم قصاص، شرایط بیشتر از قبل برای مذاکره فراهم شود.
مسعود استاد ، برادر مقتول از طرف پدر و مادر و خواهرزاده‌اش پیگیر پرونده است و همه نگاه ها به اعلام بخشش توسط اوست. وی در آخرین واکنش به احتمال بخشش نجفی با دریافت دیه ده میلیاردی گفت: برخی کانال‌های تلگرامی خبر کذبی مبنی بر مذاکره اینجانب و آقای نجفی در جلسه دادرسی با موضوع مصالحه در ازای مبلغ ده میلیارد تومان منتشر کردند که آن را تکذیب می‌کنم.اگر بخواهیم رضایت دهیم شرط ما شاید کمک به زنان بدسرپرست باشد، اما حالا فقط قصاص می‌خواهیم. وکیل نجفی هم مطالب مطرح شده درباره دریافت دیه میلیاردی برای رضایت را رد کرد.
در این پرونده محمدعلی نجفی متهم است هفتم خرداد امسال همسر دومش به نام میترا استاد را با شلیک پنج گلوله در حمام خانه‌شان به قتل رساند.
نجفی پس از تسلیم کردن خود درباره انگیزه‌اش گفت: به خاطر اختلافاتی که با همسرم داشتم و برای ترساندن او به حمام خانه رفتم که او ترسید و دستانش را روی شانه‌ام گذاشت و بعد دستم را گرفت‌. در این گیر و دار پنج گلوله شلیک شد که یکی از گلوله‌ها به سینه میترا اصابت کرد. نجفی در ادامه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و تاکید کرد قتل به صورت ارادی و عمدی نبوده است.
هشت روز بعد از آخرین جلسه محاکمه ،سخنگوی قوه قضاییه دیروز از صدور حکم مجازات نجفی خبر داد و گفت: در کیفرخواست سه عنوان اتهامی قتل عمد، ایراد صدمه غیرموثر در قتل و نگهداری سلاح غیرمجاز عنوان شده بود که دادگاه قتل عمد را محرز دانسته و حکم به قصاص صادر کرده است.
اسماعیلی افزود: در ارتباط با صدمه غیرموثر در قتل، دادگاه رای برائت صادر کرد و همچنین در ارتباط با نگهداری سلاح غیرمجاز به دو سال حبس محکوم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها