یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه علت ایجاد زردی در نوزادان افزایش صفرا در بدن است، گفت: یکی از روش‌های از بین بردن زردی، حجامت گوش نوزاد است که باید این کار زیر نظر پزشک انجام شود.
کد خبر: ۱۲۱۹۶۹۷
درمان زردی نوزادان با حجامت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، نعمت‌الله مسعودی، متخصص طب سنتی درباره «بروز زردی در نوزادان و راه‌های درمان آن با طب سنتی»، اظهار داشت : زردی یعنی افزایش صفرا و افزایش صفرا که یکی از اخلاط چهارگانه بدن است باید به حد تعادل خود برسد.

وی ادامه داد: پزشکان طب مدرن این میزان را با اندازه‌گیری مقدار بیلی روبین خون می‌سنجند. حال باید پرسید که چرا اکنون میزان زردی در نوزادان زیاد شده است که باید پاسخ داد این به خاطر ضعف کبدی است که مادران با آن مواجه هستند؛ چراکه اخلاط چهارگانه در کبد تولید می‌شود و این عضو بدن به نوعی به صورت یک آشپزخانه عمل می‌کند.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: اگر ماده اولیه برای تولید این اخلاط اضافه و یا کم باشد این اخلاط از تعادل خارج می‌شود که در توضیح این شرایط باید گفت اگر مادر نوزاد غذا‌های با طبع گرمی زیاد مصرف کند، این مواد غذا می‌تواند از راه رگ‌های رحمی به نوزاد برسد؛ در نتیجه زردی نوزادان افزایش پیدا می‌کند؛ یعنی صفرا بیشتر از حد خود تولید شده و این در چهره کودکان نمایان می‌شود.

مسعودی خاطرنشان کرد: مادران برای اینکه فرزندان باهوش‌تری داشته باشند کندر زیادی مصرف می‌کنند؛ در حالی که باید گفت مصرف زیاده از حد کندر باعث بالا رفتن گرمی کبد می‌شود و این افزایش به زردی و صفرای موجود اضافه می‌کند.

وی یادآور شد: از طرف دیگر اگر غذا به خوبی مصرف نشود و خون خوبی در بدن تولید نشود، یکی از نمود‌های بارز این کم بودن خون ایجاد کم‌خونی است که این نیز می‌تواند به شکل صفرای اضافه خود را نشان دهد.

این متخصص طب سنتی متذکر شد: در نتیجه باید گفت تنها گرمی اضافی دلیل ایجاد افزایش صفرا و زردی نمی‌شود، بلکه کم‌خونی نیز می‌تواند به شکل زردی بروز و ظهور پیدا کند.

مسعودی تصریح کرد: در حالتی که صفرای اضافی تولید می‌شود، ما صفرای اضافی را از بدن خارج می‌کنیم که یکی از راه‌ها انجام حجامت است؛ به دلیل اینکه صفرا بیشتر در بالای تنه وجود دارد و دلیل آن هم گرماست؛ در نتیجه این صفرای اضافی به بالاترین قسمت بدن یعنی چشم می‌رود و ابتدا چشم را زرد کرده و به دنبال آن نیز دست‌ها و پا‌ها را درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه انتخاب گوش برای انجام حجامت در درمان زردی به دلیل خارج کردن صفرا ازاین منطقه است، افزود: اگر غضروف گوش را حجامت کنند، آسیب‌زاست؛ چراکه غضروف ترمیم‌شدنی نیست؛ در نتیجه انجام حجامت گوش در نوزادان یک کار فنی است و در این حالت پوست لاله گوش خراش داده می‌شود، اما افرادی که در این خصوص تبحر لازم را ندارند، ممکن است با انجام حجامت گوش به غضروف آسیب برسانند؛ بنابراین باید این کار تحت نظر پزشک انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها